Inlägg från: Lillajag1979 |Visa alla inlägg
  • Lillajag1979

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

A L T A skrev 2008-12-16 14:00:21 följande:
    Hoppas det går bra för er tjejer som mår dåligt och att de små stannar där inne tills det är dax.Själv så har jag börjat kolla lite smått på vagn. Även fast det är på tok för tidigt.Men har förälskat mig i en Crescent Classic i färgen sand. Så fin. Och den ska tydligen vara väldigt lättkörd även fast det är fyra "vanliga" hjul. www.crescentbaby.se/classicsand.htmlKolla på den här, visst är den fin.Har nog lagt ner Emmaljungan pga många anledningar. Men när sjutton ska man beställa?Jag mejlade de som har denna vagn här i Örebro och de skrev att 08:an är slut och att det kommer att komma in 09:or i färgen sand i februari-mars. Och så skrev han Du kan samtidigt boka en vagn så är du garanterad leverans när vagnen kommer när du kommer till butiken och provkör. Men när menar han att man ska boka? Nu eller i februari-mars? Man måste väl kunna gå dit efter ul i slutet av januari och boka en väl? Sedan skrev han att de har förlossningsgaranti på alla sina vagnar. Hmm....sitter som ett frågetecken. Vad menas????? Hel djungel av alla olika vagnar och alla dessa uttryck Hoppas någon som kan svara.Sedan kan det ju vara kul och höra om det är någon som hört något om denna vagn. Den har fått väldigt bra betyg i väldigt många tester så de känns som en bra vagn.
    En sån har vi köpt!! Fast i svart! Den är snygg!
  • Lillajag1979

Gustavsson: Grattis till tösen i magen.

Ego: Nu har vi fått kallelse till föräldrautbildning! Och aurora-samtal... Känns bra att vi kommer nånstans nu

Och en sak till. Fattar INTE att jag går in i v.25 imorgon!!! GAH! Scary!!

• Lillajag1979

Uhh... Har jobbat klart för idag... Börjar verkligen känna av foglossningar. Jag borde nog dra ner på farten. Annars ligger jag nog nerbäddad och inte kan stå på benen.

Trodde att jag skulle slippa det, men men... Det blir ju bara värre hela tiden.

• Lillajag1979

Tack för alla råd! Ska försöka följa dom. Men det känns som att man inte är till nån hjälp alls när man e på jobbet :-/ Och det gör inte SÅ ont hela tiden att jag måste sjukskrivas... En balansgång det där.

• Lillajag1979

Uhh, vilken natt jag har haft.. Jag har plågats av mardrömmar av förlossningar och massa sånt runt omkring. Men så är det ju... Har sån ångest.

• Lillajag1979

Jag tror jag hller på att få alla gravkrämpor just nu... Igår kom halsbrännan som ett brev på posten....

Nu har jag det inte lätt heller

En fråga. Vad får man äta för magmedicin när man e gravid??

• Lillajag1979

Förstår att det känns tungt! *bamsekram*

Jag vill passa på att önska er ALLA en riktigt God Jul!! Vet inte om jag hinner kika in här innan....

Kram på er alla och TACK för att ni finns!

• Lillajag1979
    A L T A skrev 2008-12-27 00:33:13 följande:
    Hej! Hoppas alla haft en bra jul.Tråkigt majsanna att mensen dök upp igen. Själv har jag haft en jättebra jul o än är den ju inte över för min del. Men börjar bli sjukt nervös inför måndagens ul.Är livrädd att de hittar något där inne som inte är vid liv. Fick ju en ny blödning kvällen före julafton som varade ca 1 dygn. Inte alls mycket men tillräckligt för att man ska bli livrädd. Kommer vara som ett nervvrak på måndag som det känns just nu. Hur ska man kunna sova på söndag?
    Oh fy va jobbigt... Men det kan ju vara så... Vissa blöder ju under graviditeten och föder friska barn ändå. Men jag förstår mycket väl din oro. *bamsekram* Det ska nog gå bra ska du se. Visst har du väl grav symtomen kvar?

Själv ska jag på aurorasamtal på måndag. Sen på tiddag blir det besök hos barnmorskan. Börjar bli tätt mellan bm-besöken nu
  • Lillajag1979

lightfish skrev 2008-12-27 19:13:47 följande:

MajsannaDet var ju bara tomten som skulle komma ju.... Men hur som helst, nu är det som det är. Hoppas du får komma till Kvinnokliniken snarast! Mimmi PBerätta gärna mer om profylaxkursen, vi är lite sugna... (du bor ju också i Sthlm eller hur?)RauurJag vet precis hur det är...förutom att jag spydde upp precis ALLT som jag ändå fikc i mig i början. Gick ju ner 3 kg trots att jag fick Lergigan Comp och Lergigan mot illamåendet: problemet är ju bara att jag måste ta dem med mat annars mår jag ännu mer illa så.. lite av en paradox. Ta upp ditt illamående med barnmorskan! För min del har det varit helt ok över julen, vi var ju på Tittut på måndagen (22/12) och det var underbart att se vår lilla William. Fick till och med se honom le! Sen följde två dagar av julklappsinhandling... (lagom mängd) samt granklädning . Har "bara" spytt varannan dag *hurra* men på juldagen vaknade jag kl 5 av att jag behövde spy och det har ju inte hänt på riktigt länge... . Nåja, nu ska jag försöka baka lussebullar: verkar inte som om  jag lyckas så bra...
    Åh, mysigt!

Och jag ser att ni valt namn... Vi med. Våran son ska oxå heta William!
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!