Inlägg från: AxelOlivia |Visa alla inlägg
  • AxelOlivia

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Håller bara med er om tråden, helt klart! :P

Virra: Angående förlossningen och saker så gick mitt vatten i omgångar när Axel föddes och jag hade bara med ett par extra byxor som blev nedblötta rätt fort. Så ett tips är kanske ta två extra byxor iaf. Just bara ifall att. :)

Kanelbulle: Mysigt att magen börjar växa, det är så mysigt när det verkligen börjar synas och kännas..

Ego: Hade några riktigt onda förvärkar igår och hoppades att det var ett tecken på att något var på gång men inte. Vet att jag inte ska stressa upp mig, har 13 dagar kvar. Men Axel föddes ju med 11 dagar kvar och de säger ju att andra oftast kommer tidigare, så jag har intalat mig det vilket det inte alls verkar bli.. :P

• AxelOlivia

Raur: Åh vad mysigt med rörelserna, det är verkligen en underbar känsla..

LF: Klumpigt sagt av BM. BMI mellan 19 och 25 innebär ju normalviktig och varför skulle det då vara bra att du inte går upp i vikt om du ligger i de intervallerna.

Här är för övrigt en länk där du kan räkna ut hur mkt du bör gå upp i vikt under graviditeten.
    www.niomanader.se/raknautvikt.asp

Sedan vill jag tipsa om några andra länkar när det närmar sig..

Här finns det desperata hemma-tips på att få igång förlossningen.
    se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/planningyourbabysbirth/naturalbringonlabour

Och när den väl satt igång kan kanske denna sida vara till hjälp. Om man orkar sitta vid datorn vill säga.
    www.varktimer.se/

Själv försöker jag mig på det mesta för att få ut bebisen. Promenader, lyfter Axel mer än vanligt, hallonbladste osv. Tänkte till och med städa lägenheten och diska nu,vilket jag överlämnat till B sista tiden för att överhuvudtaget ta mig igenom dagen. Har även turen att ha en sambo som är utbildad i akupunktur så nu har han lovat mig akupunktur minst en gång om dagen tills det kommer en bebis. Någon som har fler tips? :P

Akupunkturer är ju också bra för mitt illamående. Har ju ätit medicin mot det dagligen sen v 7 och igår tog mina tabletter slut. Har visserligen ett recept att hämta ut men det är på 100 tabletter och det känns så onödigt om bebisen skulle komma de närmaste dagarna. Men samtidigt kan det ju *peppar, peppar* ta fem veckor och då klarar jag mig inte utan. Vad skulle ni ha gjort?

• AxelOlivia

majsanna: Överlåter mer än gärna min graviditet till dig nu. ;)

• AxelOlivia

Yes, ska posta den så snart jag får tid. :) tror du att det räcker att skriva majsanna på kuvertet?

• AxelOlivia

Mimmi: Medicinen är inte särskillt dyrt men det känns ändå surt att hämta ut och sedan bara slänga bort den om det skulle vara så. Men jag mår så fruktansvärt illa nu trots akupunktur och måste nog hämta ut den ändå..

• AxelOlivia

Majsanna och Serafine: Förstår eran känsla men självklart ska ni vara kvar i tråden, vi vill ju veta hur det går för er också så våga inte lämna oss nu!!!

Evamarianne: Fin vagn! :)

Kallo: Tycker du att handledsskyddet hjälper hitills?

Jag blir bara mer och mer svullen för varje dag som går och har börjat få väldigt mkt domningar och värk i fingrarna. Förhoppningsvis är det inte så länge kvar för min del och det försvinner ju efter graviditeten så jag biter ihop..

• AxelOlivia

Mimmi: Jo då det går inte alls just nu. :P Är spyless på att vara gravid nu och har noll tålamod här hemma. Mår illa näst intill konstant trots medicinen och akupunktur, samlar på mig mer och mer vätska så jag har jätte ont i händerna, kissnödig konstant. Letar symptom som bara den just nu. Det enda som jag vill nu är att få riktiga värkar. Lite gnäll bara.

• AxelOlivia

Mimmi: Jag gjorde bort min sista dag i fredags. Riktigt skönt, men samtidigt inser jag att jag kommer bli tokig på att bara gå hemma. Hur går det med dina sammandragningar?

Majsanna: Hoppas att det är en mildare förkylning och inte influensan du åkt på, hörde att nämligen att den skulle vara värre än vanligt iår.

Virra: Hur går det för dig, du som också närmar dig?

Kallo: Vad skönt att ortoserna funkar. Du använder de bara på natten eller?

• AxelOlivia

Flyttar fram listan och hoppas snart få ändra i den. Dock inga känningar på den fronten!

FÖDDA
    Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08 (BF enl. RUL 4/12), Ängelholm
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08 (hade BF 17/11), Höganäs
    Catt: Tuva född 10/12 -08 (BF enl. RUL 11/12), Örebro
    FlakeZ: Eleonora född 28/12 (BF 26/12), Stockholm

GRAVIDA
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL), Tore, Wilmer eller ?
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: 27/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)William
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland (kön, kommer ej kolla) Namn: Indra / Troy
    Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele

I VÄNTAN PÅ +:

majsanna: ÄL ca 8/1 BIM ca 22/1 inga barn sedan tidigare. Försök 10. Norrköping
    Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 30/1, BIM 13/2 försök 4 efter mf, försök 8 totalt

• AxelOlivia

Kanelbulle: Säger som Gustafssons hade inte köpt en ljus vagn om jag skulle köpa en vagn i nuläget..

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!