Hur gjorde ni med barnmat i Thailand?
Hade ni med er ett lass i baggaget, köpte ni på plats eller bad ni restaurangerna fixa till nåt osaltat eller var det välling/gröt för hela slanten?
Hade ni med er ett lass i baggaget, köpte ni på plats eller bad ni restaurangerna fixa till nåt osaltat eller var det välling/gröt för hela slanten?
våra vänner åkte till thailand när deras första son va 6 månader och dom hade med sig all mat.
nu när dom åkte ditt för andra gången hade dom fått en son till som också a 6 månader hade med sig all mat även till han men på en resturang hade dom glömt att ta med sig mat så dom på resturangen gjorde mat till han men han blev dålig magen av den maten så dom glömde aldrig mer maten till han
vi hade med välling och gröt hemifrån och några nödburkar barnmat.
Annars åt dottern vad de thailändska barnen äter när dom är små; fried rice med grönsaker, ricesoup med ägg i mm dom hjälper en ju så gärna!
Vi kommer ta med välling och lite gröt lillebror hari nte ätit så mkt mat ännu han är 5.5 månader...
Storebror är 23 månader när vi åker o får äta thamaten! :)
välling och gröt är lite svårare att få tag på så det är bra att ha med sig...rekomenderar varmt att ta med även barnmats burkar hemmifrån... Ibland kanske inte du vill äta på de tider den lilla behöver. De hjälper gärna till att värma burkarna över allt. vet inte vad de är för ålder på din lilla men spaghetti och sådana rätter ät lite dyrare så är det sådan mat du tänkt köpa så kännar du både tid och pengar på din resa genom att ta med...
finns det spisplattor på de flesta hotell? hoppas jag verkligen så man kan värma välling o gröt etc??
Ni kan ju ta med er en liten vattenkokare. det har vi tänkt att ta med oss.
Tack för era svar! Det blir nog mycket ris, spagetti och grönsaker för lilltjejen och några barnmatsburkar, men vi blir ju borta i 2 mån och så många kan man ju inte ta med sig...
Det finns nån slags uppvärmningsgrej som man bara stoppar direkt i vattnet som jag funderar på att ta med, låter enklare än en vattenkokare. Nån som vet vad den heter?
vi var också där i 2 månader och vi köpte en vattenkokare på plats, gav 400 baht för den och den höll hela tiden, skönt att ha när man ska göra välling mitt i natten =).
kan också rekommendera att ta med pås klämmor då det är ett måste att förvara öppnad välling/ gröt i tillsluten plastpåse runt paketet annars har ni snart massa myror i paketen..
ha en trevlig resa!
okej då får jag alltså skaffa mig en vattenkokare nu innan:( jaja det löser sig
TIPS: Kolla dessertmenyn nar ni ater pa restaurang. Vi hittade pannkakor dar och bad dem se till att ta ur socker/ salt ur smeten och servera fyllningar vid sidan om. Kanonbra att ta med rester tillbaka till hotellet som mellanmal!