• Anna Paulita

    Duschdrapperi som man fäster i taket?

    Har någon eller har någon sett ngn typ av duschdraperi man kan hänga i taket, i en skena?? Vi kan inte ha gardinstång i vårat badrum, och jag måste hitta en annanläsning. Att ha en skena i taket och ha duschdrapperiet hängande där ifrån skulle lösa våra problem, men jag vet ju inte ens om det går?

    Ngn som vet?

  • Svar på tråden Duschdrapperi som man fäster i taket?
  • Flower fairy

    Har du kikat i ngt byggvaruhus ? Eller välsorterad vvs affär.

  • Anna Paulita
    Flower fairy skrev 2008-11-05 08:50:47 följande:
    Har du kikat i ngt byggvaruhus ? Eller välsorterad vvs affär.
    Nope, vi har kollat på Bauhaus, Krauta, Hornbach och Silvan. :(
  • Anna Paulita
    Thursday skrev 2008-11-09 22:17:13 följande:
    Varför kan ni inte ha en vanlig stång?
    Badrummet är 1,5 m längre än badkaret och det blir så djävla fult, vet öht inte om det finns stänger i den längden. Vill inte ha enböjd heller för det är om något ännu värre.
  • Thursday
    Anna Paulita skrev 2008-11-09 22:20:05 följande:
    Badrummet är 1,5 m längre än badkaret och det blir så djävla fult, vet öht inte om det finns stänger i den längden. Vill inte ha enböjd heller för det är om något ännu värre.
    Tja, då låter det onekligen som om det kan bli lite jobbigt för dig. Vad du borde kunna göra, om du inte är rädd för att skruva i taket, är ju att fixa en bit rak stång och så hållare till den, lite a la garderobsstång till exempel.
  • Limefrukt

    Vi var i en VVS affär och köpte vårat. Vi har badkaret längs med långsidan, så vi köpte en stång med böj, som sitter i taket och följer badkarets konturer. Jag tror att det var en Comfort-butik vi handlade i. De hade i alla fall flera modeller och man kunde själv kapa av till rätt längd. Det enda som var jobbigt vara att vi måste höra med bostadsrättsföreningen om var rören gick, då vi har våra i golv/tak.

  • Sokkerkakan
    Anna Paulita skrev 2008-11-09 22:20:05 följande:
    Badrummet är 1,5 m längre än badkaret och det blir så djävla fult, vet öht inte om det finns stänger i den längden. Vill inte ha enböjd heller för det är om något ännu värre.
    Det finns ju duschstänger som följer badkarets form.. alltså att det följer långkanten på badkaret och sen där badkaret tar slut svänger stången in på kortsidan och så fäster man den i den väggen istället. Krånglig förklaring, förstod du hur jag menade?

    Annars finns ju takskenor, tex. på Ikea men problemet är att draperiet kan bli lite kort om man hänger det direkt från taket..
Svar på tråden Duschdrapperi som man fäster i taket?