• Anna Paulita

Duschdrapperi som man fäster i taket?

Har någon eller har någon sett ngn typ av duschdraperi man kan hänga i taket, i en skena?? Vi kan inte ha gardinstång i vårat badrum, och jag måste hitta en annanläsning. Att ha en skena i taket och ha duschdrapperiet hängande där ifrån skulle lösa våra problem, men jag vet ju inte ens om det går?

Ngn som vet?

• Svar på tråden Duschdrapperi som man fäster i taket?
  • Anna Paulita

Jag vet att det finns det typen som böjer sig, men jag tycker de är sååååå fula. :/ Vill gärna inte borra upp ngt sådant i mitt nya fina badrum.

Tack ändå. :)

• Thursday
    Anna Paulita skrev 2008-11-10 16:52:38 följande:
    Jag vet att det finns det typen som böjer sig, men jag tycker de är sååååå fula. :/ Vill gärna inte borra upp ngt sådant i mitt nya fina badrum. Tack ändå. :)
    Men det som jag skrev då? Vi köpte t.ex. en kromad stång och fästen och skruvade upp under ett skåp att hänga kläder på i hallen, men det måste ju funka finfint att sätta duschdraperiringar på också. Fast då får ni som sagt skruva i taket.
  • h81

finns jääääääättesnygga "duschpersienner"!!!!
    ser ut som det låter, dessutom försvinner dom ju när man drar upp dom o dom ska vara i ngt speciellt material så dom inte blir äckliga fast man drar upp dom blöta... ska se om jag hittar ngn länk...

• Anna Paulita
    h81 skrev 2008-11-10 18:46:13 följande:
    finns jääääääättesnygga "duschpersienner"!!!! ser ut som det låter, dessutom försvinner dom ju när man drar upp dom o dom ska vara i ngt speciellt material så dom inte blir äckliga fast man drar upp dom blöta... ska se om jag hittar ngn länk...
    h81 skrev 2008-11-10 19:07:47 följande:
    www.utvecklandeaffarer.se/artikel.asp?tid_id=...enda fungerande länk jag kan hitta men du kanske kan kika vidare om det skulle vara ngt av intresse?
    I LIKE! A lot!

Vart hittar man det?
  • Anna Paulita
    Thursday skrev 2008-11-10 18:27:16 följande:
    Men det som jag skrev då? Vi köpte t.ex. en kromad stång och fästen och skruvade upp under ett skåp att hänga kläder på i hallen, men det måste ju funka finfint att sätta duschdraperiringar på också. Fast då får ni som sagt skruva i taket.
    Mmm, jag fattade inte först vad du menade. Men det skulle vara ett alternativ. Ska kolla upp det.
  • Flurr

Finns skenor på ikea som du faster i taket. Vi köpte där, går även att få med "sväng". Sen trär du i små krokar som du enkelt får upp draperiet på. Skenorna är kanske inte avsedda för badrum men den funka utmärkt!

• h81
    Anna Paulita skrev 2008-11-10 23:00:41 följande:
    I LIKE! A lot!Vart hittar man det?
    visst är dom fina??? gillar dom ox men vi lägger inte ett öre på våran sunktoa från 61 min svägerska tog hem såna till vvsbutiken hon jobbar i, kolla med din vvsbutik?? dom heter ridå o i den länken jag skickade med där står även tillverkare/designer tror jag?? googlade på duschdraperi o fick upp rätt många träffar där med, varav några onlinebutiker.. kika där kanske??
    lycka till!!
  • Senap

Jag skulle ha en glasvägg.
    Mycket snyggare än duschdraperi.

My sugar is raw
  • Anna Paulita
    h81 skrev 2008-11-12 16:21:53 följande:
    visst är dom fina??? gillar dom ox men vi lägger inte ett öre på våran sunktoa från 61 min svägerska tog hem såna till vvsbutiken hon jobbar i, kolla med din vvsbutik?? dom heter ridå o i den länken jag skickade med där står även tillverkare/designer tror jag?? googlade på duschdraperi o fick upp rätt många träffar där med, varav några onlinebutiker.. kika där kanske??lycka till!!
    Jag skickade efter enkatalog som ska komma idag, vi kommer förmodligen beställa en duschpersienn. Tack sååå mycket för tipset.
  • Anna Paulita
    Shoegirl skrev 2008-11-12 18:54:30 följande:
    Jag skulle ha en glasvägg. Mycket snyggare än duschdraperi.
    Nu går inte det i vårat badrum, toaletten sitter för nära badkaret och det blir väldigt tight om plats. Eller jo, visst går det, men det blir väldigt svårstädat då det är så trångt. Så det är tyvärr inget alternativ. Jag tycker också att det är jättesnyggt! Våra grannar har gjort så men de har en annan planlösning i sitt badrum så det funkar.
  • Pirrelin

dusch persienn är såååå fint det hade jag valt :)

• Anna Paulita
    Pirrelin skrev 2008-11-13 12:38:21 följande:
    dusch persienn är såååå fint det hade jag valt :)
    Idag kom broschyren (ingen katalog) och jag ska helt klart ha en sådan. Nu är det bara min man som ska bearbetas!
Svar på tråden Duschdrapperi som man fäster i taket?