• Stare

Vad äter ni när ni inte känner för någon mat men alltid är hungrig?

Nu är jag i v.14 (13+3) och mår inte illa men jag känner inte för att äta. Jag blir snabbt jättemätt och blir det framför allt när jag äter kött! Jag tycker det är skitjobbigt och min pojkvän måste tycka jag är hur tråkig som helst då jag alltid svarar - Jag vet inte, på frågan om vad vi skall äta.
    Känner inte för något men hungrig är jag. Och snabbt hungrig blir jag bara några timmar efter att jag känt mig proppmätt. Det värsta är att det alltid infinner sig när jag skall gå och lägga mig. I bland går jag upp och tar något men inte alltid. Har jag otur den natten vaknar jag och är vrålhungrig!

Hur gör ni? Vad får ni i er?

Själv blir det mycket kolhydrater och jag försöker äta varierat. Har dock inte gått upp något i vikt! Jag är 168 cm och väger 72 kg så det är nog inga problem än i allafall!

Men det är stentrist att inte känna för mat!

• Svar på tråden Vad äter ni när ni inte känner för någon mat men alltid är hungrig?
  • Sanna Marie

När jag var gravid följde jag min lust att äta det jag var sugen på.
    Var jag sugen på kokt ägg vid 23-tiden på kvällen så åt jag det. Annars blev det blodpudding (hade järnbrist), mycket pasta och goda smörgåsar med leverpastej och gurka på.
    Var inte så orolig för att du får i dig för lite. Kött kan ju vara lite svårsmält och man kan ha svårt för att äta sig mätt. Gå och småät lite istället om du känner för det.
    Kram

• Tina E

Hej du!
    Jag har druckit ganska mycket fullkornsvälling. Kanske inget för din pojkvän men det får mig inte att känna mig så mätt ändå. Det är bra att ta till mellan måltiderna när man blir hungrig.
    Favorit just nu är mjuka tortillabröd med lite grillad kyckling och fräscha grönsaker, avocado och lite gräddfil. Vill man kan man lägga några ostskivor på brödet och mikra det varmt. Enkelt är att köpa en sån där burk med unclebens sötsura sås och bara steka fläskstrimlor eller kyckling och äta ris till. Det kan din pojkvän göra om inte du har inspiration! Tonfisksallad är också gott. Jag har märkt att fräscha och syrliga grejer väcker min matlust.
    Lycka till.

• vanja77

jag åt nudlar i massor!! och frukt... äpplen, appelsiner osv var det enda som funkade allt som var fett fick jag avsmak för vilket iof är rätt så bra

• Stare

Jo det där med fettfria saker och sådant som känns lätt, har jag också märkt ändå gör något med smaklökarna!

Det där med välling har jag också funderat på att prova, då jag drack det mycket tidigare om åren!

Och frukt självklart som jag gärna låter min pojkvän göra jouice av i fruktcentrifugen! Otroligt gott!

Fler tips?

• Duttan

Ååå vad jag känner igen mig, som jag kände då i samma vecka som du. Nu är jag i v.38. Men jag kan fortfarande måsta kliva upp mitt i natten. Nu tappar jag sugen på mat när jag har halsbränna istället...suck.

Tips på vad du kan äta som inte är för mastigt:
    Frukt, tunna hårdbrödmackor (kunde äta ihäl mig på Finn-crisp) , mjölk och flingor, Risifrutti, soppor av olika slag...nyponsoppa, köttsoppa på burk (var en hit för mig iallafall...), kräm. Jag åt lite och ofta för att försöka slippa illamåendet.

• snake

Har samma problem.
    Är hungrig men är inte sugen på någon mat!
    Vi har väldiga problem att komma på middagar. Föreslå maken något så är det sällan som just det lockar, men jag har ändå inget bättre förslag....
    Den stackaren får stå ut med mycket!!

• Joje

Det e väl olika. Jag har just nu en dille på makaroner med äggröra. Japp jag blandrar det. det tar jag till när jag känner för det. Mitt i natten har hänt. Ät det som faller dej in för stunden. det brukar funka.E i v25 så det kommer bli mer sånt innan bebben kommer

• LilleSkutt

Jag känner igen mig!!! Jag är också hungrig mest hela tiden, men inte sugen på någon mat... Nu är jag inte sugen på mackor heller, fy det känns bara som en klump i magen av alla dessa mackor. Jag är så trött på att äta hela tiden. Jag skulle vilja ha något som man tog två tuggor av och så blev man mätt...

Har även problemet att jag blir hungrig så fort jag går och lägger mig. En sak som har fungerat för mig är att pressa en citron + två apelsiner och druckit innan läggdags. Då har mina hungerkänslor försvunnit!

LilleSkutt

• Maj grodan

Hej

Jag åt/äter en skål med youghurt som jag har smulat fiberrikt bröd i. Är jättegott och svalt.

Ibland känner man bara inte för att äta tillagad mat.

Svar på tråden Vad äter ni när ni inte känner för någon mat men alltid är hungrig?