Fungerar det om man har olika åsikter gällande barnuppfostran?
Ja jag är jättekär i min pojkvän. Vi pratar om att jag ska säga upp min lägenhet denna månad så vi kan flytta ihop någongång under Fabruari. Vi har det allra allra ofta väldigt bra. Vi trivs ihop och vill samma saker i livet. Vi får ofta dock heta diskussioner om barnuppfostran. Han har ett barn sedan tidigare och jag tycker han är en bra pappa men att han är för "snäll" och "ger med sig" för ofta. Det är detta som resulterar i heta diskussioner mellan oss där det ofta slutar med att vi blir sura på varandra. Jag försöker verkligen formulera mig så att det inte ska bli påhopp utan mer idéer till honom. Jag har inga egna barn men ett av mina intressen är barnuppfostran och jag vet att jag generellt vet mer än andra som inte har barn (om jag jämför med vänner till mig och min pojkvän håller med om att jag vet en mycket). Jag vill ha barn ganska så snart och det är vi två om. Men jag är kluven på om det överhuvudtaget kommer kunna fungera mellan oss på grund av våra olika åsikter gällande barnuppfostran. Är det ens någon idé att flytta ihop om man har väldigt olika åsikter? Anledningen till varför jag känner att jag vill "påverka" honom gällande mina idéer är att om vi får barn ihop kommer jag vara "hårdare" med dessa barn och det tycker jag blir lite fel, alltså om hans barn ska få som hon vill men inte våra gemensamma. Någon som varit med om något liknande och det har fungerat?