• Anonym

Om man studerar på heltid med studiemedel CSN och inte klarar en kurs, hur kan man då få lån i framtiden?

jag studerar på komvux gymnasiekurser på heltid 400poäng. Jag lider utav social fobi samt har haft svårt att klara en kurs. kommer antagligen få IG på den. det är en kurs på 100poäng. vad ska jag göra?? hur ska jag kunna få lån från csn under nästa år? eller är det kört för mig? kommer jag aldrig mer kunna få studielån??

• Svar på tråden Om man studerar på heltid med studiemedel CSN och inte klarar en kurs, hur kan man då få lån i framtiden?
  • Mannehkunda

Om du haft närvaro så räknas det som att du gått kursen, alltså inga problem för CSN så länge du är med på lektionerna. Betyget är inte så viktigt, men du kan inte läsa kursen och få studiemedel för just den igen.

• Anonym
    MrsManneh skrev 2008-11-05 09:33:03 följande:
    Om du haft närvaro så räknas det som att du gått kursen, alltså inga problem för CSN så länge du är med på lektionerna. Betyget är inte så viktigt, men du kan inte läsa kursen och få studiemedel för just den igen.
    är det verkligen sant?? för jag har ju GÅTT kursen! men kommer få ig då jag inte klarar den!
    vill itne läsa kursen heller igen (historia) utan har ca 300 poäng kvar till sen är jag färdig med gymnasiet. men jag hade otur med lärare omänskligt svåra och många prov (som inte änns behövs utan hon ville lägga till extra!) så jag är så deppig nu, vill ju få gymnasie betyg!
    men jag har ju fått betalt för heltidsstudier denna termin, men om man får ig räknas det inte då som att jag bara hade studerat 300poäng? deltid alltså?
  • Mannehkunda
    Anonym skrev 2008-11-05 09:36:42 följande:
    [citat]