• nischa

vi ska till patong med barn,är det så hemskt där???

vi har varit och rest runt i thailand innan barnen kom,men vi va aldrig till phuket nån av gångerna.nu tyckte vi att phuket va ett bra utgångs läge för resor till phi phi osv.men nu läser man att det är nästan ingen som tycker om patong! vi ska bo på ett ställe som heter baumanburi spa hotell,det ligger inte vi bangla road!det va svårt att hitta resor till andra ställen på phuket för under 50000kr vi tyckte detta såg bra ut och att det såg ut att ligga en bit ifrån den kända gatan! men finns det någon som har nåt positivt att säja och ge lite bra och roliga tips på utflykter? barnen är 20 mån och 4 år!

• Svar på tråden vi ska till patong med barn,är det så hemskt där???
  • PLRMamma

Det undrar jag med om det är så hemskt. Vi ska dit med en 13månaders ska bo på patong loudge åker nu den 14. när åker ni? Vi köpte vår resa för under 20t =)

• nischa

vi åker när det är som dyrast,tyvärr.vi åker i början på jan!

• jen bossman

det enda jag har hört om patong, var där bara och hälsade på en kompis som bodde där just då, det är att det är mycket prostituerade där och många som åker dit för att festa osv.. sen om det stämmer eller inte, det vet jag inte. fast personligen så tycker jag det finns många andra ställen som är bättre (iaf finare) än patong i thailand.

• Buddha74

Bangla Road är köttmarknad. Många prostituerade och katoyer...
    På stranden kan man se feta skandinaver/europeer med unga thailändska killar(typ 12år). DET tycker jag är rätt nasty.

MEN jag har varit där i krokarna tre gånger. Jag tycker det är ok. Du skriver att ni är vana å resa runt i Thailand, då blir ni kanske inte så chockade.
    Man behöver ju inte hänga på Bangla. Även om vi har gjort det på kvällen. Det är ju party där. Jag hade nog inte varit där så mycket med mitt barn på kvällen. Det är ju lite lugnare på dom andra gatorna. Bangla road är ju "värst". Sen är det nog värre om man är singelkille. Killar kan ju inte gå ifred.

Man kan åka till stranden på Karon eller Kata istället. Men annars är det ju ûber-charter tycker jag. Men där är det ju trevligare stränder i alla fall. Sist jag var nere var vi och åt i Kamala Beach på kvällen, mysig och väldigt stilla om man jämför med Patong. Det är ju inte så jättelånga avstånd till "byarna" vid sidan om Patong.

Det finns en elefantshow som tydligen ska vara mycket bra. Phuket Fantasea. Kan man köpa biljetter till överallt.

• pluppiz

jag har bott på patong lodge i patong, helt ärligt såg jag inga prostituredae dagtid de är kvällarna man ser allt sånt. Men stranden dagtid har jag inte sett nåt sånt, stranden är också helt okej =) då har jag inget att jämföra med.

som tidigare skrev så är kamala väldigt lungt så en dag där kanske kan vara något?

fantasea har jag hört att de injte är något för yngre barn.

• nischa

vi vet hur det kan se ut,varit i pattaya där är det också mycket skit,men samtidigt har man haft väldigt kul där.fast det va tiden innan småbarn. det jag funderar på hur tar man sig smidigast iväg till kata å karon med 2 småbarn och hur lång tid tar det ca?

• My lovely

Våran familj kommer att på i patong under hela våran vistelse. Vi valde stället då vi ville ha en bra utgångspunkt för utflykter och shopping. Jag tror nog det är ganska överdrivet folks syn på Patong. Jag tror ni kommer att få det jättebra, jag har då bara hört positiva saker om Patong. Sen är det ju så att man hur som helst var man än befinner sig inte tar med barnen ut på kvällarna. Trevlig semester!!

• pluppiz

nisha: det tar inte lång tid alls till kamla i alla fall ca tio min skulle jag tro, vi gick dit en gång, men det rekomenderas inte med barn=) Pga trafiken. karon vet jag inte hur långt det är men skulle giss apå samma tid ungefär. Så njut av semestern istället=) Det finns alltid några som ogillar ställena vart man än åker.

• Buddha74

pluppiz - tror inte att du har promenerat från patong till Kamala på tio minuter. Det är typ 7km...
    Vi har åkt tuktuk eller taxi till alla ställena runt patong. Det är bara å pruta. Inte så farligt dyrt.

Så här långt ska det tydligen vara enligt en karta jag hittade:
    Från Patong till Kamala ca 7 km,
    Från Patong till Karon Beach ca 6-7 km
    Från Patong till Kata Beach ca 17 km.

Jag skulle absolut kunna åka till Patong med barn, men hade som sagt inte tagit med små barn på bangla road på kvällen utan valt nått lite lugnare. Jag hade inte heller varit så mycket på stranden i Patong(det var jag inte heller när jag reste utan barn). Tycker inte den är så fin. Tycker Karon är finare, men det är ju en smaksak.

• pluppiz

buddha: nej självklart inte =) menar med tuk tuk.Tog betydligt längre tid att gå, men tog tuk tuk hem.

• pluppiz

karon stranden är inte så barnvänlig har jag hört, vi kommer nog åka mer till kata när vi är där.

• Buddha74

Jag tycker Karon stranden är jättefin. Iofs fullpackad med solstolar nu på senare år, men fin. Tycker Kata är för långt bort, men det är ju en smaksak.

TREVLIG RESA till alla som ska åka, jag är väldigt avundsjuk och själv extremt sugen på värme & sol nu.

• fruenglof

ja har varit i karon och den stranden är jätte fin, patong däremot säger tom vissa som bor där att dom aldrig skulle bada vid, just pga allt skit som händer på kvällar och nätter så vet man aldrig va man trampar på lr va som finns i vattnet, men man kan ju åka ut till andra stränder med longtail båtarna

Svar på tråden vi ska till patong med barn,är det så hemskt där???