• LillaFrun

Massor äggblåsor, vad tror ni?

Jag har precis kommit från VUL och har hela ägglådan full, så jag är lite skeptisk till om jag får fortsätta eller om de blåser av.
    Trodde verkligen inte det skulle bli så många av enkelkuren, förra gången var det 3 blåsor.
    NU ÄR DE 18ST!!!!!

6-9mm 12 st
    10-14mm 5 st
    15-17mm 1 st

Lever ju på hoppet att det går på den ensamma som är större än de andra så jag får förtsätta.
    Kan ju tillägga att det är insemination inom landstinget som gäller.
    Så nu sitter jag och väntar på att RMC ska ringa och tala om hur det blir.
    Hur har det gått för er som har haft så många äggblåsor?

• Svar på tråden Massor äggblåsor, vad tror ni?
  • Moonstone

Jag kör sprutor (utan insemination) och fick avbryta mitt första försök på grund av för många blåsor: hade då en på 14 mm och sen minst 20 kring 11-12 mm. Den här gången har vi gått lite försiktigare fram, men p.g.a. PCO blir det MÅNGA ägg. Nu fick jag dock klartecken för ÄL-spruta: hade idag 2 st på 15 mm, resten (massor) kring 10-12 mm.

Läkaren sa att de räknar med att om de ej är över 12 mm går de tillbaka utan hormonpåslag - kring 15 har de dock redan fått egen "växtkraft". Han trodde alltså att endast de på 15 skulle kunna lossa - men lade till att det är en chansning och att risken givetvis finns att det blir fler. (själv tror jag inte det, då mina ägg visat sig extremt sega i växten)

Hoppas din "ledare" fattar galoppen och spurtar förbi de andra så att du får köra på!

• LillaFrun

Jag har fått klartecken att fortsätta nu.
    Vill dock gärna dela erfarenheter med er andra med många äggblåsor trotsa att jag fått besked.
    Så svara gärna ändå.

• Mamma till viljestark dotter

Hur går det?

Själv hade jag måååånga äggblåsor vid mitt första IVF och trodde att jag skulle få många ägg också, ut kom ynka sex ägg Trodde i min enfald att varje blåsa innehöll minst ett ägg...

• LillaFrun

Mamma till viljestark dotter skrev 2008-11-07 19:36:26 följande:

Hur går det?Själv hade jag måååånga äggblåsor vid mitt första IVF och trodde att jag skulle få många ägg också, ut kom ynka sex ägg Trodde i min enfald att varje blåsa innehöll minst ett ägg...
    Jag oroar mig oxå för att det bara ska vara en massa tomma blåsor.
    Jag ska ju insemineras när min äl kommer så det är bara att vänta och se när den dyker upp...
Svar på tråden Massor äggblåsor, vad tror ni?