Någon som varit med om ostemyelit (benröta) och Bakteriemi (blodförgifning) ?
Min son på 9 år har drabbats av osteomyeli och bakteriemi enligt läkarna.
Han fick intravöst antibiotika i 14 dagar då vi fick ligga inne (fick veta 6 dagar efter vi lagts in att det var bakteriemi) och nu ska han ha pencilin i 7 veckor till.men jag anser att jag inte fått någon riktig information av läkaren om vad dessa är och ju mer jag forskat runt ämnena så blir jag dessu argare på sjukhuset.Dagen innan vi fick åka hem så fick jag ett tvåsidigt papper som läkaren skrivit ut från en hemsida på internet om osteomyelit,han tyckte att jag skulle läsa det i lugn och ro så jag inte behövde ställa en massa frågor till honom.Är det nån som varit med om detta och vet någon vad som sker sen? finns det några men man kan få?
(Vi har inte fått träffa en infektion läkare eller en ortoped efter de 3 första dagarna som vi lades in och de utrede vad det var för något.)
Vi går på återkontroller 2 ggr i veckan nu och kollar hans snabbsänka.han har lite feber till och från.
När vi går på dessa så får vi träffa olika läkare hela tiden (staffetläkare) som inte vet vad det är frågan om och när man frågar saker säger ena som vi träffade i månadags ( vårt första återbesök) att hon inte läst hans journal.
JAG HÅLLER PÅ ATT BLI TOKIG PÅ GÄVLESJUKHUS
Snälla finns det någon som kan ge mig svar på frågor och som varit med om dessa som kan berätta lite för mig??