• Anonym (Ledsen,)

min man fick en snefylla =(

Som slutade med att jag är helt blå i ansiktet och mina ben....
    Min man var på fest i lördags kom hem sket full och fick värsta snefyllan.
    slog mig med knytnävarna sen slängde han ut mig.

Är gravid också, han rörde inte magen i alla fall.
    Vet varken ut eller in..

kan man få hjälp med LGH? vet ju inget.

• Svar på tråden min man fick en snefylla =(
  • Anonym (*ledsen*)

Snälla rara gå nu när du kan,gör inte som jag som stannar kvar av min svaghet,vet precis vad du går gennom nu,mig hände samma sak,men jag anmälde och sen blå neka allt.................

Läs min berättelse längre ner i sidan"hur det är att leva i ett förhållande där misshandel äger rum"

vet inte hur man kopierar,,

kram...........

• oOoJOYoOo

Ja någon god vän...syskon? Nån du kan prata med...när du mår så dåligt.

*GAH*...e så arg på din gubbe!!! Berätta det här han ska inte få komma så lindrigt undan!

• Anonym

Du mste dokumentera det på sjukhuset så att det inte tros vara fejkbilder.

• Anonym (Ledsen,)

ingenstans att åka!!

varför är man så svag när man bör och skall vara stark?

• redneck girl

jag blir skit förbannad när jag läser detta.gravid och allt.mitt råd är gå medans du kan.du har ansvar för bäbisen i magen med.nästa gång kanske det är försent.skaffa någon att tala med och få stöd av.du behöver lugn och ro nu.hoppas att du visar honom att du är stark och klarar dig utan honom.usch,vilka människor det finns.han borde anmälas.

• oOoJOYoOo

Anonym (Ledsen,) skrev 2008-11-05 18:11:04 följande:

ingenstans att åka!!
    varför är man så svag när man bör och skall vara stark?
    Var bor du? Du kan få bo hos oss ett tag tills du ordnat med boende har en friggebod som är vinterbonad om du vill vara ifred, kan ställa in en säng där.

Vi bor i Ale kommun!
  • Zondra

Du kan alltid börja med att åka till sjukhus. Berätta allt vad som har hänt, och sen brukar bollen gå i rullning. Du kan bli hjälp med att ta kontakt med kvinnojouren, de kan hjälpa dig med tillfälligt boende tills du har fått tag i eget osv osv. Ta tag i det nu, innan du fastnar hemma igen. Bara dumt att gå o vänta på att det ska hända igen. För det kommer det att göra.
    Hjälp dig själv. Och ditt barn i magen.
    Tänker på dig.

• Anonym

Förstår att du känner dig svag å rädd men snälla snälla försök vara stark å bryt dig ur detta förhållande för har det hänt en gång så kommer det förr eller senare hända igen. Å kan han misshandla dig när du bär på erat barn så vet man aldrig hur det slutar nästa gång. Har själv växt upp å sett min pappa slå min mamma å det sitter kvar än idag å jag är över 30 år nu. Massa styrke kramar till dig

• Anonym

jag har varit eller är väl fortfarande i samma situation. skildnaden är att min man just nu är i afrika.

iallafall har jag börjat ta tag i mitt mående kring all denna misshandel som varit, och jag har ringt kvinnofridslinjen.
    trodde att sånt inte var nått för mig och att de bara skulle kännas konstigt. men inte alls!
    Där kan du prata och säga vad du vill!
    man är anonym och dem kan hjälpa en vidare genom att kolla upp vart det finns kvinnojourer i din kommun osv.
    och dem är så bra att prata med med all deras erfarenhet och kunskap.
    ¨
    jag har två barn och hade önskat att jag lämnat min man när jag var gravid med sista nu. men de gjorde jag inte och de blir svårare när man får barn.

Ta ett gott råd nu! ring kvinnofridslinjen!!
    020-505050 dygnet runt och syns inte på teleräkningen även gratis.

Lycka till nu gumman!!!

• Anonym (Ledsen,)

Tack alla ni är så underbara.
    Kommer in i morgon och skriver.

• SandraS

Åk till sjukhus och dokumentera skadorna, de kan spara bilderna i fall du senare vill göra en anmälan, om du känner att du inte vågar nu.

• Anonym

Tänker på dig och undrar hur det har gått för dig.

• Anonym (orolig)

vad hände med denna tjej??? Någon som vet? Kom in på den här tråden nu och såg att den är från 2008, hon skrev ju senast att hon ska skriva mer imorgon.

Svar på tråden min man fick en snefylla =(