Deoran skrev 2008-11-07 02:21:52 följande:
Tja ... du kanske tycker det, men jag är både nyfiken på det och samtidigt känner jag motvilja mot det dvs jag vill gärna veta vad det innebär men jag saknar förmåga att göra det pga min motvilja. Dessutom får jag kompiskänslor om jag kommer nära en man och jag kan inte förena den känslan med sexuell åtrå.
Fast jag kan ha sex med kompisar oxå (kvinnliga som manliga). Men alla är ju olika, så är det ju alltid.
Jag och en kompis satt en gång och diskuterade just det här med bisexualitet. Jag menade att de flesta har en bisexuell ådra som de undviker mentalt (vissa kallar det förtrycka, men jag tycker det är fel). Det är liksom ett territorie dit man inte låter hjärna vandra in i. Han höll väl inte med helt, utan hävdade att han var helt straight och inte kunde bli sexuellt upphetsad av killar eller killars beröring. Tilläggas skall göra att vi efter en lång kväll var ganska fulla. För att göra en lång histora kort så trodde inte JAG på honom, utan sade att han visst skulle bli upphetsad om jag smekte honom, vilket han inte trodde på. Vi testade, han blev det.