• Grannen

Ärrersättning?

Har du fått ärrersättning? Isf hur mkt, hur stort är ärret och var sitter det?

• Svar på tråden Ärrersättning?
  • JOJS

Hur kan man få ärrersättning? Alltså beror det på hur ärret uppkom eller om det var läkare som "råkade" slinta med kniv?

• Grannen

Om man har en bra försäkring så finns det en del i den som heter just ärrersättning. Då ersätts man för de ärr som uppkommer på kroppen genom operation el olycka.

• Bispan

Jag fick 10 000 kronor för ett hästbett mitt på handryggen. Det är väl 2*3 centimeter i diameter. Det har efter flera år bleknat och stör mig inte alls längre.

• Solskensmor

Jag fick 20000 för ett S-format ärr på pekfingret.

• rosyposy

En kompis fick närmare 15000 för ett ärr på handleden som uppkom efter operation när hon brutit något ben i handen.

• Tésan

oj så mycke pengar ni har fått jag fick typ 3000kra för ett ärr pga att en läkare gjort fel när hon skulle sy, de sitter på vaden  och är väldigt synligt

BF 16:e Mars
  • Nöffe

För en herrans massa år sedan - i tidiga tonåren - åkte jag på styk... Fick en smäll på ögat av en odugling (minderårig) och fick ett fint ärr strax under mitt vänstra ögonbryn. 1.5 cm långt. Syns fortfarande.
    6000 kr fick jag. Och det var av min mammas försäkringsbolag.
    Tingsrätten dömde till ett fjuttigt skadestånd på 1250 kr.
    Av försäkringsbolaget fick jag 10 250 kr. Varav 6000 för just ärret då.

• Grannen

Hmm, undrar hur mkt jag får då. Mitt ärr är 24 cm åt ena hållet och 12 åt andra. Sitter på magen. Har blivit en ful bula över ärret.

Svar på tråden Ärrersättning?