• Grannen

Ärrersättning?

Har du fått ärrersättning? Isf hur mkt, hur stort är ärret och var sitter det?

• Svar på tråden Ärrersättning?
  • grådis

hej mumlin

Jag fick ersättning för ärr efter trafikolycka...eller tja ärren blev efter op och sedan omoperation då de klantade sig första ggn...låret. Kommer inte riktigt ihåg hur mycket, men fick från flera försäkringar...fackets fritidsförsäkring o trafikförsäkringen...undrar om det var hemförsäkringen också?...blev nog en 20-30 000:- sammanlagt.
    (Saftiga ärr, flera st, några ser ut som gropar)

• grådis

Jag var hos en riktig fotograf o tog kort.

(Storlek: ett som är ca 15 cm långt, fyra st som är ca 2cm långa,två som är som gropar, ett som ett kryss 1,5x1,5, samt ett som är ca 7 cm långt.De är utspridda från höften ned till knäet)

• Ninette

Min dotter klämde fingret illa på dagis, en liten bit avsidan på lillfingret saknas. Syns inte om man inte vet, hon fick 3000 kr från försäkringen barnen har genom kommunen då dom är på dagis. Ska skicka in det beslutet till vårt försäkringsbolag till veckan då hon tydligen får från dom med, vet ej summa hon får därifrån.

• NinaL1982

Jag har en del synliga ärr efter en trafikolycka men jag fick inte en krona för dem, jag visste inte att man kunde få ärrersättning men så fort jag fick reda på det så kontaktade jag mitt försäkringsbolag. Men då hade över två år passerat och då betalade de inte ut ett öre.

• Grannen
    erkiperki skrev 2008-11-20 22:31:35 följande:
    Vilken försäkring täcker det?
    [/citat]

Länsförsäkringar, barn-och ungdomsförsäkringen.
    grådis skrev 2008-11-20 22:52:35 följande:
    [citat]
    Jag var hos en riktig fotograf o tog kort.(Storlek: ett som är ca 15 cm långt, fyra st som är ca 2cm långa,två som är som gropar, ett som ett kryss 1,5x1,5, samt ett som är ca 7 cm långt.De är utspridda från höften ned till knäet)

Bra tips att gå till fotograf! (Hej och hoppas du mår fint grådis!)
  • grådis
    NinaL1982 skrev 2008-11-21 06:04:15 följande:
    Jag har en del synliga ärr efter en trafikolycka men jag fick inte en krona för dem, jag visste inte att man kunde få ärrersättning men så fort jag fick reda på det så kontaktade jag mitt försäkringsbolag. Men då hade över två år passerat och då betalade de inte ut ett öre.
    Preskribtionstiden är väl 10 år? Fast du kanske inte hade anmält skada överhuvudtaget? Har man papper på en skada så har jag för mig att man kan återkomma med uppgifter o yrka ersättning upp till 10 år efter. Lycka till.
  • grådis

mumlin, mår fiiint Själv då?
    Jag hade advokat inkopplad (betalades till viss del av försäkringen) han tyckte jag skulle skicka in "riktiga" kort, och föreslog yrkesfotograf. Var på fotostudio i Tollerihättan

• wildamamman

Visste inte att man kan få ersättning..
    Jag har långa ärr över hela benen, både på längden och tvären och massa små ärr som är från 1 cm-10 cm. Dom är efter operationer jag har gjort, de första gjordes snart för 18 år sedan(då jag var 6 år) jag har lidit såå mycket över mina ärr, dela barndomen och än idag. Är det möjligt att få ersättning för dem idag?

• LillaLinan

jag fick ca 6000:- för ett litet ärr som jag fick vid en olycka. Ärret sitter dock väldigt synligt mitt i ansiktet så för mig kändes det som lite pengar:o(

• LillaLinan

men va konstigt, jag va tvungen att vänta i två år innan jag kunde "anmäla" ärren...

NinaL1982 skrev 2008-11-21 06:04:15 följande:
  • wildamamman
    wildamamman skrev 2008-11-22 16:22:12 följande:
    Visste inte att man kan få ersättning.. Jag har långa ärr över hela benen, både på längden och tvären och massa små ärr som är från 1 cm-10 cm. Dom är efter operationer jag har gjort, de första gjordes snart för 18 år sedan(då jag var 6 år) jag har lidit såå mycket över mina ärr, dela barndomen och än idag. Är det möjligt att få ersättning för dem idag?
    Någon som vet?
  • Chilili

Det är olika med olika försäkringsbolag.
    Min son ska ha ut från två bolag. Från Länets får han efter ett år för ärret men hos AIG (skolans försäkring som täcker dygnet runt!!) Får han för ärret efter 2år och för men efter 1år. Vi väntar oxå på att snart få för sveda och värk! Hos länets får han inget för sveda och värk! Det är jätte rörigt med försäkringar...

Min son var med om en olycka i hemmet första dagen på sommarlovet. Han har ett ärr runt 3/4 av överarmen. Blev dessutom tvungen att transplantera hud från låret så där är det ca 20cm långt och 2 cm brett ärr oxå! Akuta läkningstiden blev ca15 veckor! För att få ut för sveda och värk så måste den akuta sjukdomstiden överskrida 30dagar.

Ska bli spännande att se hur mycket han får! Vi hoppas på att sveda och värk pengarna ska räcka till en resa till solen då ingen i hela familjen kunnat bada och sola på hela sommaren... Många sjukhusvistelser blev det.Sedan kommer han att få mer pengar och de ska sparas tills han är stor

Svar på tråden Ärrersättning?