Borgerlig vigsel först, sedan kyrkbröllop..?
Min kille har friat. Vi bor ännu inte ens ihop!! Men vi ska gifta oss borgerligt nu bara för att vi är så enormt kära i varandra!! Vi kommer att leva på distans ett tag till innan han fixat jobb och sånt här.
MEN, det finns ju alltid ett men. Jag vill ha ett stort kyrkligt bröllop, vilket han också vill! Och det kommer vi att ha sen. Om några 2-3 år typ.
Har du gjort något likande? Först gift dig borgerligt för att sedan ha stort kyrkobröllop, antingen pga brist på pengar eller pga andra anledningar.
Berätta gärna!!
Tänker också att bröllopsgästerna kanske kommer känna sig snopna om vi smyggifter oss först så snopna att dom inte tycker det är kul att komma på "stora bröllopet" sen...
Eller?
ÄKTENSKAPSFÖRORD: Jag är betydligt mkt rikare än min kille, han vill att vi skriver äktenskapsord, för min trygghet. Vad är det viktigaste att ta med? Bostadsrätten och sparpengar? Ska man även baka in möblemang och andra inventarier. Hur ar ni gjort?
Är det vanligt att man skriver äktenskapsförord?
Om vi INTE gör det? Vad händer då med våra skulder tex. Om vi skiljer oss, blir jag ansvarig för hans skulder och vice versa..?