• Anonym (förtvivlad)

Ofräsch sambo

Snälla ni hjälp mig.

Min sambo är fyrtio år. Vi har varit ihop i över två år och har ett barn tillsammans. När vi flyttade ihop märkte jag att han inte sköter sin personliga hygien. Han går till arbetet utan att tvätta sig i ansiktet, under armarna och utan att ta deo. Han byter kalsonger och strumpor. Han går iväg utan att kamma sig, och gärna i skrynkliga kläder. Här hemma hittar jag hämt flottfläckar på dörrkarmar och liknande ställen. Jag har sagt åt honom flera gånger och han lovar att bättra sig, men jag märkte så sent som idag att han ändå slarvar...

Jag är ingen pedant men tycker om ordning och reda och att hålla mig snygg och fräsch.

Han har tyvärr växt upp utan att ha fått en riktig uppfostran och i en himla oreda. Men nu är han vuxen och far...

Vad gör jag? Jag tycker om honom som person men det här dödar mina känslor och definitivt sexlusten...

• Svar på tråden Ofräsch sambo
  • Anonym (Hanna)

Stackare. Är svårt när du försökt prata med honom men han verkar inte lyssna. Jag tror jag skulle sätta mig ner med honom och verkligen berätta hur det fick mig att känna.
    Annars kanske det inte är så mycket att göra om han alltid varit sån och inte känner nått behov av att ändra sina vanor.

• Anonym

För det första så handlar inte fräschör om att tvätta sig i ansiktet varje morgon. Det är snarare så att man ska låta bli det för att bevara hudens egna oljor.
    Deo blir, åtminstone jag, bara mer illaluktande av.
    Kammande sliter på håret, så varför göra det i onödan?

Renhetshysterin som vissa känner är skrämmande.

• Anonym

Jag tvättar inte heller ansiktet på morgonen. Jag duschar alltid på kvällen och mitt ansikte tål inte för mycket vatten.
    Jag tror inte att jag hinner bli så "skitig" i ansiktet under natten.
    Han byter underkläder varja morgon säger du, men att han inte kammar sig. Frågan är väl vilken typ av frisyr har han, måste han kamma sig?
    Duschar han varje dag? Om han inte gör det så kanske man kan tycka att det är lite ofräscht. Duschar man typ varannan dag så bör man väl tvätta sig under armarna och i dom "nedre regionerna" iallafall varje dag.

• Anonym (G)

Anonym: Det måste väl ändå vara upp till TS att säga vad hon tycker om sin sambo...?

Kanske det mer handlar om det intryck han ger än om att han inte använder deo? Jag tolkar det hela lite så.
    Duschar han på kvällen eller efter jobbet? Vad jobbar han med? Jag kan förstå om han arbetar inom industrin t.ex. att det känns meningslöst att "fixa till sig" på morgonen... Är det likadant jämt, t.ex. om ni ska på stan på helgen?
    Angående att din sexlust slocknar - låt honom då ta konsekvenserna att det hela genom att inte låta honom "Komma till"! Förklara för honom varför - kanske det kan få honom att komma på andra tankar?

• Anonym (förstår)

Jag tror inte man kan göra så mycket åt det. Han är ju 40 år gammal, det inte lätt att ändra på honom i den ålder. Jag har ett liknande problem med min mans psoriasis. Han kan sitta eller ligga o klia sig i varenda rum här hemma o låta bli att städa efter. Jag blir vansinnig varje gång han gör så. Och vi har 3 (!!!) dammsugare hemma för att de kan vara till hand alltid när det behövs. Jag kan hålla med att sin parters dålig hygien är värsta erotikdödare.
    Och inlägg 2 här i tråden är det värsta svammel ja har läst nångång. Dålig förklaring. Är det inte våra grabbar som har skrivit det?

• Anonym (förtvivlad)

Håller med dig "förstår", visst är det såna ofräscha män som svarar med inlägg som nr 2...

Anständiga människor, som inte utför kroppsarbete på sitt arbete, och som inte har psykiska problem ska väl för bövelen vilja hålla sig hela och rena!!!

• Anonym

Ehh.. Det var väl inget fel/elakt skrivet i inlägg nr 2 som jag kan tolka det.
    Det kan ju snarare tolkas i ditt senaste inlägg att din sambo inte duschar alls.
    Tvätta sig i ansiktet på morgonen eller inte använda deo är väl inte att vara ofräsch om man nu tvättar/duschar sig annars??

• Anonym (...)

- Under en tid slutade jag ge oralsex, om vi inte stod i duschen/badkaret tillsammans. Tvålade in honom innan så att han blev riktigt ren och fin! Det tog lite mindre än ett halvår för honom att göra kopplingen.

• Anonym

stackars dig, verkar vara en sjaskig sambo. ta ett allvarligt snack med honom, pinsamt dock men vad gör man? Dessutom mest pinsamt för honom.... Lycka till!

• pumpkinhead

din man måste ha ett väldigt exklusivt jobb för att ha dom kraven på sig varje morgon.

min man tar på sig kläder som legat på golvet innan han går till jobbet. borstar tänderna tar på sig skor o jacka o går. inte fan slutar jag ligga me honom för de! han duschar lika ofta som ja även om han itne tvättar ansiktet på morgonen. o de gör inte ja helelr för den delen!

• danitra

Tycker inte det låter så ofrächt, jag tvättar inte ansiktet varje dag ens och inte heller under armarna. Deo använder jag inte varje dag och luktar inte svett för det.

Det kan inte bara vara så att ni har olika rutiner?
    danitra.blogg.se - läs den, den är skitbra!
  • Anonym (Candy)

Tycker du ska ta dig ett snack med han, tala om för honom precis vad du känner, och be honom bättra sig.. luktar han så säg till direkt att han luktar, och ser du att hans händer är smutsiga så be honom att tvätta sig..
    innan ni går och lägger er så fråga om han har duschat.. och säger han nää så fråga rakt ut , men när duscha du senast då..??
    han kanske behöver en liten mamma som talar om / tjatar på han..

köp även hem lite produkter typ deo, och parfym.. som presenter..hihi

Svar på tråden Ofräsch sambo