Widgren skrev 2008-11-15 07:44:24 följande:
Svar på #21Hej! Åh va roligt!! Vilken dag är du beräknad till? Jag själv kan ju även föda i feb eftersom jag är beräknad till 27 januari. Har du barn sen tidigare? Jaha, karlskoga.. Har inte änns funderat på att man kan få välja... har mest accepterat att hamna på karlstad sjukhus.. =)
Jag är beräknad till 22, men inställd på ett par veckor till. Det här blir mitt fjärde barn och alla är födda i Karlskoga.
De har fortfarande en "riktig" bb-avd där det bara finns nyblivna mammor, istället för ett patienthotell. Där finns alltid nån personal strax utanför dörren, och alla jag varit i kontakt med har varit jättetrevliga. De två sista gångerna har de känt igen mig och sagt "nejmen hej, är du här igen!"

.
De har inte så sterila förlossningsrum som i Karlstad, utan är mer hemmakänsla över det hela.
På bb-avd finns det ett flertal dubbelrum där man ligger två och två samt två familjerum med dubbelsäng, där pappan sover kvar.
Kan verkligen rekommendera dig att iaf gå på studiebesök där, så du får se hur det ser ut.