• Widgren

Karlstad förlossning

Hej, någon som vet hur karlstad förlossning är? Nu (redan börjar jag bli nervös) ska föda i Januari...
    Har haft så ont denna vekca och kännt mig så ensam.

• Svar på tråden Karlstad förlossning
  • Frezalo
    ilgott skrev 2008-11-14 22:07:33 följande:
    Det var faktiskt igen skillnad på att ha bm där eller inte.När LIam föddes fanns BM där men inte när Neo kom.Var det något man undrade över kunde man ringa ner till eftervårdmottagningen eller direkt till förlossningen
    För mig känns det inte så lockande att ligga på patienthotellet öht. Har blivit bortskämd med Karlskoga.
    Jag har 0:- på kontot, men är världens rikaste människa!
  • NathalieAndersson

haha okej

Ja där har jag aldrig vart så jag ska inte uttala mig om Karlskoga

men ja trivdes bra på pathotelleti vilket fall

Frezalo skrev 2008-11-14 22:08:52 följande:
    För mig känns det inte så lockande att ligga på patienthotellet öht. Har blivit bortskämd med Karlskoga.
    *¨`·» Liam 060228 *¨`·» Neo 080722 (anderssonnatalie.blogg.se)
  • Widgren
    Svar på #21
    Hej! Åh va roligt!! Vilken dag är du beräknad till? Jag själv kan ju även föda i feb eftersom jag är beräknad till 27 januari.
    Har du barn sen tidigare? Jaha, karlskoga.. Har inte änns funderat på att man kan få välja... har mest accepterat att hamna på karlstad sjukhus.. =)
  • Benz

mm, som ilgott säger så är det väl egentligen bara att ringa på klockan om man undrar något, men tycker ändå att dom borde ha lite bättre koll, iaf när det är första barnet..

Allt går bra nu, han har varit lite dålig på att gå upp i vikt men har börjat med ersättning + ammningen nu så han blir bara mulligare å mulligare :)

• Frezalo
    Widgren skrev 2008-11-15 07:44:24 följande:
    Svar på #21Hej! Åh va roligt!! Vilken dag är du beräknad till? Jag själv kan ju även föda i feb eftersom jag är beräknad till 27 januari. Har du barn sen tidigare? Jaha, karlskoga.. Har inte änns funderat på att man kan få välja... har mest accepterat att hamna på karlstad sjukhus.. =)
    Jag är beräknad till 22, men inställd på ett par veckor till. Det här blir mitt fjärde barn och alla är födda i Karlskoga.
    De har fortfarande en "riktig" bb-avd där det bara finns nyblivna mammor, istället för ett patienthotell. Där finns alltid nån personal strax utanför dörren, och alla jag varit i kontakt med har varit jättetrevliga. De två sista gångerna har de känt igen mig och sagt "nejmen hej, är du här igen!" .
    De har inte så sterila förlossningsrum som i Karlstad, utan är mer hemmakänsla över det hela.
    På bb-avd finns det ett flertal dubbelrum där man ligger två och två samt två familjerum med dubbelsäng, där pappan sover kvar.
    Kan verkligen rekommendera dig att iaf gå på studiebesök där, så du får se hur det ser ut.
  • Frezalo

Ska tillägga att det inte är samma "press" att åka hem tidigt som det är på många andra sjukhus. De ser gärna att man stannar till det är dags för PKU-provstagning, dvs tre dygn, men man får ju naturligtvis åka hem tidigare om man vill. Jag har tyckt det har varit skönt bara att VETA att man är välkommen att stanna så länge man känner för.

• Karlstadtös

Jag har fött där två gånger och jag tycker det är bra där!

• Widgren

Frezalo:
    Oj, då låter ju igentligen karlskoga bätte... Det kanske är något att fundera på... hmf... Det är så svårt när det är första barnet också när man inte vet hur mycket man kan kräva mm... Och vilken vård som är "normal"...

Benz:
    Va bra att han går upp nu i alla fall! =)

• Mejasmorsa

Jag behövde också höra positivt om förlossningen - alltid gött att höra. Jag har BF i början av mars så jag har lite tid att förbereda mig på iaf

• Widgren

Hope and shine- Ja visst är det skönt att höra... Kanske nervositeten släpper lite i alla fall.... =) Va roligt, är det ditt första barn?

Svar på tråden Karlstad förlossning