Skall man kunna läsa innan 1:an?
Tyvärr är det ju så att målen som barnen ska uppnå blir större och fler..Om man jämför för några år sedan så var det inte alls såhär..Målen för första klass är ca tre a4-sidor långt så det innefattar en del. Många säger att det inte är någon fara och det är det inte egentligen MEN man ska ändå komma ihåg de mål första klassen har och uppnår man inte målen så kan man inte fortsätta i andraklass..tyvärr..
Detta är alltså inte vad jag personligen tycker..Själv sattes min son tillsammans med fyra andra barn i en liten grupp "språk-verkstad" nu när de började ettan för att han och de andra tre barnen inte var lika långt (eller ens i närheten) av de övriga. Nu har han knäckt läskoden och läser och skriver så pass att han kan vara med klassen igen.Jag är glad att de tidigt sätter in resurser så att det inte blir som när jag gick i skolan..Tre av mina klasskamrater kunde fortfarande inte läsa o skriva ordentligt när de slutade nian.. 
Min son har läsläxa varje vecka,fröken uppmuntrar barnen till att läsa lite varje dag plus att de besöker biblioteket varannan vecka ca..