Han tog lån på 50.000 kronor!!!
Våran ekonomi är inte den bästa efter två barn tätt och vi håller på att komma ikapp. För tre månader sedan sa min sambo att han skulle få löneförhöjning med cirka 1.600 kronor i månaden och att han då ville uppfylla sin dröm. Köpa en motorcykel. Jag ifrågasatte om han verkligen behöver detta, det är inte säkert att han ens får löneförhöjning eftersom hans chef är en suput och skiter fullständigt i sina anställda. Men jo jo, han kommer få den löneförhöjningen och då kan han ta detta lån på sig själv.. Han var väldigt övertygande. Han skulle betala 700 kronor i månaden på motorcykeln "bara".
Jag kan säga som så att min sambo blev uppsagd förra veckan pga arbetsbrist. Och ingen löneförhöjning fick han heller. Nu har han ett nytt jobb, och han tjänar MINDRE än på det förra jobbet. Dessutom har han ett gammal lån som drar 2.000 kronor i månaden för ingenting. En biljävel som är borta idag. Han ligger dessutom efter med en månad på det lånet pga att han har haft mobilräkningar på 4.000 kronor ett par månader i sträck.
Jag jobbar heltid och två-skift och jag får inte behålla någon lön alls. Jag kan inte köpa kläder till mig själv, jag kan inte köpa kläder till barnen heller...Allt går till skit! Jag tycker att han skall sälja sin förbannade motorcykel för att vi har inte råd med all skit! Vinsten har får av sin motorcykel kan han lätt lägga på den där satans 2.000kr/månaden-lånet! Hellre 700 kronor i månaden att betala än 2.000!! Men han vägrar sälja motorcykeln! Det skulle vara "pinsamt" eftersom han just börjat hänga på en mc-klubb och planerar bli medlem där. Vad faaaan!
Jag har funderat på att separera just pga att han inte tar något på allvar. Han har fortfarande inte betalat förra månadens räkningar (oktober) och han blir bara irriterad när jag nämner något om det. Jag vill ju veta om exempelvis våran bilförsäkring har blivit dragen från hans konto, och då blir han irriterad. Jag vill ju veta om vi ens har mat till barnen denna månad!!!! Jag skulle ha bra mycket mera över varje månad om jag inte hade haft honom på ryggen också. Och samtidigt, pengar är inte allt, men vad i helvete.. Jag vill också kunna leva på min EGNA lön!
Vad hade ni gjort? Jag är så trött..