• Ewis

IKEA kök även andra köka. Köksrenoverings tråd!

Ååå äntligen kanske det blir a att vi byter kök hemma, jippi.
    Tanken är att det ska bli ett IKEA kök, troligen vitt men vi har inte bestämt oss riktigt än.

Just nu handlar det mest om själva planlösningen för köket och sedan kan man ju börja fundera på vad vi ska ha för luckor tänkte vi.

Är det flera som ska byta kök eller är mitt i köksrenoveringen?

Här kan vi dela med oss av råd och tips.

Jag vill gärna se bilder på olika kök oxå om någon vill dela med sig.

• Svar på tråden IKEA kök även andra köka. Köksrenoverings tråd!
  • majsanna

Vi var och köpte ikea-kök i tisdags. Så nu ligger det här och väntar på att renoveringen ska komma igång.

• Ewis
    majsanna skrev 2008-11-06 13:09:22 följande:
    Vi var och köpte ikea-kök i tisdags. Så nu ligger det här och väntar på att renoveringen ska komma igång.
    Ååå spännande, vilket kök har ni valt?
    Hurb kommer köket att se ut, har du någon bild?
  • Ella29

Vi har satt in ett ikeakök. Abstrakt vita luckor. Kanonnöjd. Men ångrar idag att vi inte tog fler lådor i underskåpen. Skåpen med vanliga dörrar är väldigt opraktiska om man jämför.

• Ewis
    Ella29 skrev 2008-11-06 13:14:41 följande:
    Vi har satt in ett ikeakök. Abstrakt vita luckor. Kanonnöjd. Men ångrar idag att vi inte tog fler lådor i underskåpen. Skåpen med vanliga dörrar är väldigt opraktiska om man jämför.
    Oki vi har tänt att bara ha lådunder skåp.
    Har du bild på ditt kök?

Är så himla nyfiken.
  • Ewis

Nä nu drar jag en sväng till IKEA, hoppas på att många hittar hit till tråden och skriver, dela även gärna med er av bilder på kök

• Lilla Mimsan

Vi har också abstrakt (tror jag) Högglans vita med den svartbruna bänken och glasmosaik. Satte in det i somras. Iom när vi köpte var det 20% rabatt på vitvaror så köpte vi även diskmaskin, häll, ugn och mikro. Och ho.
    Dock ska man vara beredd på att köper man IKEAs diskho så kan man få täta extra runt kranen iom plåten är tunnare än andra.
    Rekomenderar inte att köpa kran därifrån då det kan vara svårt med reservdelar.
    Vi köpte den Garda (FMM) på bauhaus. Den kostade 1740 där men skulle viköpt den på en comfortbutik hade den kostat runt 2600

• Ljusstrimma

Vi ska ha ett IKEA kök Duvbos lucka,har inte bestämt vilken bänkskiva vi ska ha ,men lutar nog åt laminat

,Är precis i början av planeringen ,vi har inte fått tillträde till huset som köket ska stå i så vi har inte mätt något än.
    Vi flyttar i början av januari och börjar väl med köket framåt mars -april

• Sarapia

Hej vi har ett nytt ikea ädel vit med mörka bänkskivor jättte nöjd och dessa lådor kanon bra och skafferiskoppet kanon.Ska lägga in bilder så fort som möjligt.

• Elsie76

Vi satte in vårt i somras, jag är gärna med i tråden och besvarar frågor då vi byggde helt nytt kök från grunden med alla rör och el, samt installerade ikeakök.
    Nu har vi haft det ett par månader.

• Elsie76

Glömde säga, bland mina bilder finns köksbygget, dock ej de senaste bilderna på när det är helt klart.
    Där der ni också planlösningen jag ritade i Ikea ritprogram.

Svar på tråden IKEA kök även andra köka. Köksrenoverings tråd!