• My Lonely Heart

Vårtor på handen som inte går bort!

hej,

Jag har haft vårtor på handen i över 6månader nu, jag har penslat med sånt där medel som jag köpte på apoteket och när det inte funkade så har jag försökt att frysa bort vårtan. Detta har jag gjort nu minst 3gånger och inget händer! Jag har till och med fått fler vårtor.

Vad ska jag göra? Tips, tack.

• Svar på tråden Vårtor på handen som inte går bort!
  • Aiwendil

Rå potatis har jag hört ska fungera.
    Helst ska ju det sitta på en liten stund varje dag så riv lite potatis och lägg i en påse, stoppa ner handen och sitt framför tvn...
    Värt att prova, eller hur!?

Mamma till Isak - 2007 03 09
  • My Lonely Heart
    Aiwendil skrev 2008-11-06 13:18:52 följande:
    Rå potatis har jag hört ska fungera. Helst ska ju det sitta på en liten stund varje dag så riv lite potatis och lägg i en påse, stoppa ner handen och sitt framför tvn... Värt att prova, eller hur!?
    Ja, jag börjar bli desperat. Det ser inte fräscht ut att ha vårtor.
  • Familjen G

När jag var liten hade jag vårtor på händerna... Vi provade allt, pensla, poerera bort osv men de försvann aldrig. Min mamma gick till slut till en hälsokostaffär och frågade om hon hade nåt tips. Hon menade att får man vårtor så är kroppen i obalans och sur, så man ska äta kalk för att balasera upp surheten igen... jag fick äta kalktabletter och sen dricka ett medel som heter molkosan eller nåt liknande iaf som är flytande ostvassle, smakar skit verkligen men det gjorde susen. En morogn när jag vaknade så var alla vårtor borta, och har inte kommit tillbaka än... testa det, värt ett försök iaf!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus ♥¸.?°´¯) ♥ och ♥ (¯`°?.¸ ♥ Felix ♥¸.?°´¯) ♥
  • Familjen G

ska stå operera i början..

• My Lonely Heart

Familjen G:

vet du varför kroppen blir "sur"??

• NeA 84

jag satte på compeed skoskavs plåster på vårtorna. hade på de ett tag....det funkade på mig iaf.

• Myrtille

Det är sådär med vårtor. De är sega rackare. Jag läste på hudkursen att om en vårta _i snitt_ försvinner av sig själv på kanske tolv år så försvinner den i snitt efter kanske åtta år med vårtbehandlingar av olika slag. jag är inte hundra på att det var exakt dessa tidsspann, men poängen är att även om behandling har effekt så kan vårtan sitta kvar i många år.

• Myrtille

Tipset är att fila ner vårtan och sedan ta något lite taggigt, som en avbruten tandpetare t.ex och så liksom sticka ner medlet i vårtan. Att pensla utanpå funkar väldigt dåligt. hemmafrysning är också ineffektivt, frys hellre på riktigt hos läkare.

• NeA 84

vårtan blir liksom mjuk då, så man kan pilla bort lite på den. sen ta vårtmedel å ett nytt compe.ed plåster
    NeA 84 skrev 2008-11-06 13:28:28 följande:

jag satte på compeed skoskavs plåster på vårtorna. hade på de ett tag....det funkade på mig iaf.
  • Familjen G

Nej, jag vet inte varför kroppen blir sur sådär men som sagt, för mig funkade kalktabletter perfa!

• Isnogood

Köpte "frysmedel" på apoteket till min dotter som haft vårtor på handen som vägrat ge sig av...hon har anv det en gång...3 st är helt borta o den 4e ska få beh nr 2 om en vecka...
    Fungerade jättebra på hennes i alla fall...

• vis69

Har läst att silvertejp funkar, det finns t om en forskningsstudie på det, men jag har inte kvar adressen till den.

Svar på tråden Vårtor på handen som inte går bort!