Inlägg från: timmerbacka |Visa alla inlägg
  • timmerbacka

    Syskonmaffian!

    BooBoo skrev 2008-11-06 20:35:00 följande:
    Just ja.. Lycka till imorrn då timmer på intervjun
    Tack, det behöver jag! Känns som jag ska på mitt livs första intervju Hemlis...jag som haft många jobb...*skumt*
    frida27 skrev 2008-11-06 18:55:56 följande:
    Instämmer med ovan inlägg! Gött mos Ja vi var iväg på ugglejakten, skitmysigt Nu ska barnen stoppas i säng. Imorgon är min sista inskolnings dag med Romeo hos dagmamman. Nästa vecka får Mikael ta eftersom jag börjar jobba på måndag. Vi hörs lite senare!
    Hur känns det då, att börja jobba?
    Linus 051127 & Mijo 070908
  • timmerbacka
    frida27 skrev 2008-11-07 06:48:46 följande:
    Godmorgon Angelica! timmer: ja lycka till!!!! Jag är inte alls pigg på att börja jobba Hade helst flyttat färdigt o allt först. Ja vi ringer när vi checkat in! Ja du Boo, det finns ingen SkoBoo i stan men en heeel del massa andra skoaffärer Kul att shoppa nåt nytt till sig själv, gör man ju inte för ofta Klart inget knasar med varken hotell eller flyg/tågresor. Jag RINGER er sen o kollar
    Det fattar jag... har värsta magknipen inför att komma tillbaka till mitt jobb. Pratade med dom i fredags då de frågade när jag skulle komma tillbaka o då sa jag att jag börjar i januari.. än så länge vet jag ju inget annat.
    6 december måste alla tjänstledigheter/uppsägningar va inlämnade inför våren...så då HOPPAS jag att jag vet om jag får det andra...
    Intervjun... lite nervös är jag...är tillråga på allt FÖRKYLD! Rosslar värre än någonsin...druckit 3 koppar te bara för att ha LITE röst...dumt nog måste man svara på allt Linus säger, dvs...jag är inte tyst....
    Linus 051127 & Mijo 070908
  • timmerbacka

    Happ brudar... Nu ska jag iväg o bli grillad...

    När jag är hemma igen är ni på väg hitåt... Sååååååå... Vi ses i morgon! Jag ringer frida o kollar var ni är

    trevlig resa..


    Linus 051127 & Mijo 070908
  • timmerbacka

    faan va dött det va här inne? Var e alla??????  Jo här istan!!! Eller snart iaf...


    Linus 051127 & Mijo 070908
  • timmerbacka
    frida27 skrev 2008-11-07 16:52:28 följande:
    Det är du o jag o Sanda idag Har haft sista inskolningen för Romeo hos dagmamman idag, varit förbi jobbet en ultravisist, fått nytt passérkort , Mikael har hämtat Angelica o kört henne till hotellet och nu har han åkt på beachvolley. Har badat barnen o nu ska vi mysa, sen lägga dom och packa lite för i mon ikväll. Skönt att det inte är så mycket som ska me Härligt att höra att ni alla kom ner safe Får hoppas jag o Sandra överlever bilfärden in till stan mon med då Syskonmaffian rules Timmer: hur gick intervjun????
    JOdå... massa frågor... "hur tar du kritik?" , "hur reagerar du om du får en smäll från en som är utåtagerande?", hur tar du ett påhopp av en förälder?", "hur är du som person i ett arbetslag?", "hur beskrivs du av din omgivning?", "är du pedagog eller golvarbetare?" , kan du teckenspråk, tss, andra kommunikationsvägar?", osv osv osv osv,,,,,

    De frågade som sista grej hur mkt jag ville jobba...jag sa att jag vill INTE jobba heltid, men allt mellan 75-99% går bra.
    (Kent blev galen när han hörde det!! Han vill att jag ska jobba 100% för vi behöver pengarna! Jag kommer bara bli sjukskriven igen så jag vet var gränsen går..)

    Jag fick inte veta så mkt om dom som ska bo där...men det är ett lgh hus nere där båten Ostindiefararen låg/ligger?....Detta boendet ska vara placerat på 3 våningar. Det ska in 6 boende och alla har de egna lgh.
    De kan inte prata utan kommunikationen går mest via gester eller bilder, en del tecken.

    De är unga och flyttar "hemifrån" och ska lära sig ta hand om sig själva...

    Det är 1 journatt/veckan. Man jobbar varannan helg och då är det långa pass.

    De söker 8-10 pers...några intervjuer kvar...
    --------
    Jag sa att jag behöver ha reda på om jag fick jobbet eller inte senast den 5:e december för jag måste senast den 6:e december lämna in en lapp till jobbet om tjänstledigt till jobbet.
    Jag tänker försöka få tjänstledigt våren 2009. Trivs jag på nya jobbet så säger jag upp mig från skolan i sommar.
    Linus 051127 & Mijo 070908
  • timmerbacka
    Sanda skrev 2008-11-07 19:18:29 följande:
    hello girls!TOg med mig barnen till köpcentret efter dagis.köpte födesledagspresenter, julklappar, nya haklappar, lite smink osv. Öste ner, usch, stackars våra gäster som får komma ner till detta vädret!
    typiskt höstväder i den här delen av landet i november... Bästkusten va?
    Sanda skrev 2008-11-07 19:38:27 följande:
    Gurra; ja jag var glad när Adrian och Agnes hamnade på samma avdelning. Men där får han vara i minst ett år till, och eftersom han är efter så kommer han antagligen få stanna där längre än så.Timmer; hoppas du får det! verkar roligt!!Nu har min kompis på öland fått sin andra son
    Inte lika sporrad längre....men visst får jag det ska jag ge 200%
    Linus 051127 & Mijo 070908
  • timmerbacka
    frida27 skrev 2008-11-07 20:54:16 följande:
    Nemo är väldigt mån om sin lillebror hos dagmamman. Romeo är lite tuffare så sätt  men Nemo ser ändå alltid till Romi o hjälper honom om det är nåt hela tiden. Han ropar när han har bajat " Romi har bajat" hihi Han är helt superdunder på att känna det! Är jag också iof men Mikael har inget luktsinne alls.......fasar för hur länge Romi går med sån blöja i mon, fast nej det gör jag verkligen inte för jag vet att Nemo känner direkt o säger till . Tur Nemo finns Nä men det är hemskt kul att se vad stolta dom är över varann..när det är andra barn med så märks det ju speciellt.. A jag tycker det känns jättetryggt att lämna Romeo hos Annette, eftersom Nemo finns där och eftersom hon är dagmamma och nära vän till Miakels familj .
    karlar har inget luktsinne! Har samma problem här...

    kul att Nemo passar sin lillebror...

    Jag är på hotellet o väntar på er alla 17:30 !!!!!
    Linus 051127 & Mijo 070908
  • timmerbacka
    frida27 skrev 2008-11-08 01:33:31 följande:
    Fick 3 st MMS från Cirkus Tackarrrrrrrrrrrrrrrrrr
    va trevligt ni verkade ha..
    Sanda skrev 2008-11-07 23:03:41 följande:
    Det blir najs! kl 18 skulle vi äta va? På hotellet, men du kan säkert köpa maten där oxå antar jag om du vill! eller om du bara sitter med! Vet ju att det var tufft med pengarna! Idag köpte jag en sån portabel cd spelare till Agnes i julklapp, funderar på om jag ska ta med den till hotellet, så vi kan ha när vi förfestar, haha får man göra så mot sitt barn??

    kommer va inlåst i sovrummet idag....för att slippa snacka för mkt..Linus e ju en sån kille som KRÄVER svar på allt o eftersom han pratar HELA TIDEN så blir jag inte så tyst... jag fick sovmorgon till 10:30!!! *lyx*


    Jag kommer som sagt 17:30..sen får vi se hur länge jag pallar...


    cirkuspuman skrev 2008-11-08 10:05:09 följande:
    God morgon !!Nu är frukosten och morgonduschen avklarad vi ska väl bege oss ner till stan snart tror jag...Nelly är tyvärr inte bättre ännu men jag behövde inte åka hem (även om hela mitt hjärta gör ont ) Jo vi är nog alla lite slitna idag men det ska vi snart ändra på ska till apoteket och köpa resorb och nässpray (har blivit mer förkyld )Hur har ni tänkt er med "förfest" iom att ni ska till Bolaget ?Vi ses i em tjejer !!!
    Tråkigt att hon blivit dålig....
    Linus 051127 & Mijo 070908
  • timmerbacka
    BooBoo skrev 2008-11-09 14:05:43 följande:
    Jag kunde inte hålla mig! Haha..  Sa nyss tack och adjö till cirkus .. Kan lika gärna fördriva tiden med att surfa lite..I love pizza hut. Trodde de skulle va värsta sunkhaket jue.. No way!! Love love Mätt och belåten är jag nu. Ett tag iaf..Tackar iaf för en trevlig helg everyone     Tråkigt bara att timmer inte kunde va med o bowla o så.. Nästa gång Ska in o kolla i bildd. Nån bild kankse de finns.. Härå!
    Nästa gång ...!!!
    Linus 051127 & Mijo 070908
  • timmerbacka
    BooBoo skrev 2008-11-09 19:25:43 följande:
    Hem ljuva hem..Viktors bror Joel kom o hämtade mig på stationen. Han är hemma o hälsar från Hollaaaand Åker tidigt imorrn. Så det blev ett snabt hej..Joel o Viktor åkte nyss till Harbo. Kolla på grävmaskin.. Blev ett snabbthej, kram .. Sen fick han filmerna. Blev glad, hehe..Ville sov när jag kom hem   Puma nattade jag nyss.. Resan gick bra. Fick lite sömn fram till Katrineholm. Köpte sen en kaffe på tåget. YACK!! Mådde sen så illa. Visste inte vart jag skulle ta vägen..Sista timmen hem så fick jag nästan ett fnattutbrott. Fick gömma mig under jackan, haha. Kom o tänka på Gaylord, Hitch och Styv haha ..Nä men det har vart otroligt kul. Verkligen shyssta rum. Tack Frida CirkusHaha.. Jag fick nästan panik då jag trodde att jag satt mig brevid Markus på tåget. Så jävla lik. Satt o stirra på han sen då han somnat. O de va inte han. Pju Btw.. [email protected] Happ, när blir nästa dejt då? Måste få i mig lite käk nu.. Inte ätit sen Hut..
    Va inte filmerna tänkt som julklapp? Men va bra att han blev glad
    Linus 051127 & Mijo 070908
Svar på tråden Syskonmaffian!