• chicago1

säng gavel till dubbelsäng

Jag skall göra en sänggavel till våran dubbelsäng, har lessnat på våra vardagliga trä säng har nån egen erfarenhet eller tips på hur man gör det enkelt billigt och snyggt.

• Svar på tråden säng gavel till dubbelsäng
  • TingelingAnna

Vi har en fototapet som fondvägg bakom vår säng så vi köpte en plexiglas-skiva och skruvade fast på väggen som sänggavel.

• Tinkerbelle

Jag har bild på vår sänggaveli galleriet. Vi tog helt enkelt en ganska kraftig spänskiva som vi klädde med vadd (både ett lite tjockare och ett tunnare. Man kan även köpa ett syntettäckte på IKEA). Häftade helt enkelt fast det med en häftpistol. Sedan spände vi ett tyg över, behöver bara täcka en bt in på baksidan. Häftade även fast detta med häftpistolen.
    Snabbt, enkelt, billigt och snyggt resultat. Tror att det tog runt två timmar att fixa till. Skivan köpte vi på byggvaruhus så de sågade till rätt mått

(¯`°?.¸ ღ♥ Vår Älskade Tyra och Lillebror i magen ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Zeraphia

Jag letade länge och väl efter rätt spegeldörr och sedan var lyckan gjord! Tog bort gångjärn och handtag, satte i kilar och på med ben. Den ska fortfarande målas om (den är vit och ska fortsätta vara det) men det får bli när jag har tid och lust

Svar på tråden säng gavel till dubbelsäng