• SnipSnapSnut

Någon som blivit gravid med bara sex dagen EFTER ägglossning???

Brukar alltid släppa ägget dagen efter jag får stegring för ÄL. Känner av det för jag får fruktansvärt ont precis då det släppt...vätska i buken. Igår kväll runt 17 hade jag två lika starka streck. Vi tänkte att eftersom det ena inte var starkare samt att jag alltid har ÄL på andra stegringsdagen så skippade vi sexet på kvällen. Men vi gjorde det kl 7 på morgonen istället då strecket var starkare än kontrollstrecket. Jag hade dock ganska ont runt 21.00 på kvällen innan men nu idag har jag inte känt någon sådan värk. Så nu är jag ju livrädd att ägget släppte igårkväll och vi hade sex försent...alltså morgonen efter.

Någon som vet att ni hade ägglossning ena dagen men inte hade sex förns dagen efter? Tog det sig?

Tack för svar

• Svar på tråden Någon som blivit gravid med bara sex dagen EFTER ägglossning???
  • regnbågsbaby

Vi inseminerades dagen efter stegringen och är nu i vecka 5.

♥Vi har en skruttis i magen ♥
  • SnipSnapSnut

Tack för ditt svar! Minns du om det var på morgonen du fick utslag dagen innan du inseminerades eller var det på eftermiddan - kvällen?

Jag hade nämligen neg på morgonen samt kl14.00 men sedan vid 17 hade strecken blivit lika och nu idag är teststrecket starkare. Men ingen magvärk idag...bara igårkväll....konstigt...

• Fnulan

Jag kan va knäpp och glömt allt, men blir man inte gravid ett dygn efter ÄL? Ontet är väl vägen genom ledarna och ägget dör efter 24 timmar?

Hu va längesedan man undra sådant!

• regnbågsbaby
    SnipSnapSnut skrev 2008-11-06 19:34:45 följande:
    Tack för ditt svar! Minns du om det var på morgonen du fick utslag dagen innan du inseminerades eller var det på eftermiddan - kvällen?Jag hade nämligen neg på morgonen samt kl14.00 men sedan vid 17 hade strecken blivit lika och nu idag är teststrecket starkare. Men ingen magvärk idag...bara igårkväll....konstigt...
    jag fick stegring klockan 10 på söndagsmorgonen och inseminerades vid 15.00 på måndagen. och det gick ju som sagt bra.
  • SnipSnapSnut

Nope man kan inte få ont av att ägget rör sig nerför....det är för litet för att kännas. Det som gör ont är innan då blåsan är stor eller ev hela äggstocken samt efter då en mängd vätska från blåsan läcker ut i buken och irriterar. Dock svår att veta vad som är vad. Man kan ju bli gravid högst 12 h efter att ägget släppt sedan dör ägget. Dock undrar jag ju nu om ägget redan släppt eller ska släppas. Har ju inte fått den där fruktansvärda värken som jag brukar...

• regnbågsbaby
    SnipSnapSnut skrev 2008-11-06 20:06:23 följande:
    Nope man kan inte få ont av att ägget rör sig nerför....det är för litet för att kännas. Det som gör ont är innan då blåsan är stor eller ev hela äggstocken samt efter då en mängd vätska från blåsan läcker ut i buken och irriterar. Dock svår att veta vad som är vad. Man kan ju bli gravid högst 12 h efter att ägget släppt sedan dör ägget. Dock undrar jag ju nu om ägget redan släppt eller ska släppas. Har ju inte fått den där fruktansvärda värken som jag brukar...
    min bm säger att ägget lever upp till 24 timmar efter att det släppt från äggstocken.
  • Fnulan

jag har för mig att jag läst det med faktiskt

regnbågsbaby skrev 2008-11-06 20:08:43 följande:
    min bm säger att ägget lever upp till 24 timmar efter att det släppt från äggstocken.
  • SnipSnapSnut

Ja man har trott det men nya studier har visat att ägget är befruktningsdugligt mycket kortare tid...

• Fnulan

Det står så på de flesta sídor man läser, men det kan kanske vara så nytt att det inte ändrats?

• regnbågsbaby
    SnipSnapSnut skrev 2008-11-06 20:12:19 följande:
    Ja man har trott det men nya studier har visat att ägget är befruktningsdugligt mycket kortare tid...
    konstigt...
  • SnipSnapSnut

Jag har läst det i 2 avhandlingar. De skrev att man förr trott att det varit befruktningsdugligt i ca 24 timmar men att det visat sig att det är mindre än så...bara runt 12. Tråkigt om det stämmer men källorna var från doktorerande läkare så borde ju kunna stämma....men ja...man vet ju aldrig.... Fast jag tror att störst chans har man att bli gravid vid samlag precis innan Äl efter precis efter...alltså samma dag som äl sker....det är min teori

• Fnulan

men jag vill ju veta hur man vet utan en massa stickor och grejjer

• SnipSnapSnut

eller precis efter skulle det stå

• SnipSnapSnut

Ja utan stickor är det ju ännu svårare...jag litar på mina stickor Innan har jag alltid vetat att äl kommer på andra stegringsdagen men den här gången verkar det vara annorlunda....fast kanske beror på att jag hade neg...hela dagen igår fram till 17. Har ju inte haft pos så länge då...kanske blir imorgon som det släpper...

• regnbågsbaby
    SnipSnapSnut skrev 2008-11-06 20:18:13 följande:
    Jag har läst det i 2 avhandlingar. De skrev att man förr trott att det varit befruktningsdugligt i ca 24 timmar men att det visat sig att det är mindre än så...bara runt 12. Tråkigt om det stämmer men källorna var från doktorerande läkare så borde ju kunna stämma....men ja...man vet ju aldrig.... Fast jag tror att störst chans har man att bli gravid vid samlag precis innan Äl efter precis efter...alltså samma dag som äl sker....det är min teori
    Forskare säger så mycket olika saker att man inte vet vem eller vad man ska tro på.. huvudsaken är ju att man blir gravid.
  • SnipSnapSnut

Ja, precis det är huvudsaken Men när man är mitt i ägglossningen undrar man ju hela tiden om det släpper eller har släppt....man håller väl på o bli knäpp antar jag

• SnipSnapSnut

Fast du regnbågsbaby släppte ju säkert ditt ägg samma dag som du blev inseminerad. Vanligast är ju att man släpper det på andra stegringsdagen så du inseminerades ju på rätt dag.

• regnbågsbaby
    SnipSnapSnut skrev 2008-11-06 20:27:26 följande:
    Fast du regnbågsbaby släppte ju säkert ditt ägg samma dag som du blev inseminerad. Vanligast är ju att man släpper det på andra stegringsdagen så du inseminerades ju på rätt dag.
    japp jag antar det, Vi gjorde ett inseminationsförsök i september och då inseminerades vi samma dag som vi fick stegring och det blev ingen graviditet. Och jag har alltid haft stegring i två dagar så jag antar att ägget måste släppa dagen efter..
    SnipSnapSnut skrev 2008-11-06 20:25:51 följande:
    Ja, precis det är huvudsaken Men när man är mitt i ägglossningen undrar man ju hela tiden om det släpper eller har släppt....man håller väl på o bli knäpp antar jag
    man skulle ha ett fönster så man kunde titta in och se vad som händer..
  • whattha

Nu laddade jag hem fertilityfriend istället( har kört med womanlog) o då skulle min ÄL skett den 29e oktober, vi hade sex den 27e och den 30e, är man i stort sett körd då? Läste att ägget bara lever i 12h :/

Svar på tråden Någon som blivit gravid med bara sex dagen EFTER ägglossning???