• Ninno

Är ULLARED GEKÅS värt pengarna och resan?? Vad fick ni för pengarna??

Hej! Jag och sambon funderar starkt på att åka till Ullared Gekås till helgen för att handla grejjor till bebisen och till hemmet. Vi har ca 3 månader kvar innan bebisen kommer och det enda vi har köpt hittills är barnvagn och lite bodysar typ.

Nu undrar jag vad ni som varit där tycker om det? Hur mycket handlade ni för och vad fick ni för pengarna? Var det värt det? Jag och sambon bor i Malmö. Är det värt att åka dit?

JÄTTEtacksam för svar!

• Svar på tråden Är ULLARED GEKÅS värt pengarna och resan?? Vad fick ni för pengarna??
  • Mamman till två

barnprylar - typ sängkläder & textilier, leksaker som babygym & babysitters är billigt.
    Även barnvagnstillbehör är det riktigt bra priser på.
    Barnkläder kan man lika gärna köpa på rea dock är det väldigt bra priser på vinterkläder.
    Heminredning, hemtextil & porslin (har även en del märkesvaror) är det också väldigt bra pris på..

..men det beror ju givetvis på hur mycket man ska ha.. tänk bara på att det är riktigt mycket folk nu innan jul..

• mammamoo

vad långt är det för er att åka???

för mej är det 30 mil ungefär och absolut värt det..!

det finns det mesta.. förra gången jag var där köpte jag en bröstpump för 99kronor!! å den var bra.. sängkläder.. de har allt.. leksaker ficher price till bättre priser.. heminredning, kläder..

nu ahr vi köpt hus och kommer nsrat att åka dit innan vi får nycklarna :) det ska bli skojigt!

• lina822

Du hittar mycket för bebisen. Allting är billigare. Kuddar, madrasser, sängkläder osv........
    Vi och alla våra vänner är nöjda.

• Frankan

Vad kul att ni ska göra utflykt till Ullared.

Jag är uppväxt med Ullared och tycker helt klart att det är värt en resa dit.
    Det är inte allt som är billigare, som tygservetter (att torka babystjärt med om man inte använder våtservetter) utan de är helt klar billigast på IKEA. Men amningsinlägg är mycket billigare, för dem som behöver såna. Kläder är billigt, men inte alltid de snyggaste. Vinterkläder köper vi där nu när tjejen är större.
    Nappar är också billigare än i affären, men det kanske inte är det första man köper.
    Vi åker dit några gånger om året, bor i Gbg. Vi köpte vår babyvakt där för ca 400 kr tror jag det var. Någon hundralapp billigare, men första la av så vi fick byta den nästa gång vi åkte. Men det är samma märke som i butik, så vi fick nog bara ett måndagsex.

Ha så kul i Ullared. Det finns någon Ullaredtråd här på FL som du kan kolla.

• jessamy

vi har 47 mil till ullared och handlade för 6200 när vi var där. Kläder till mig, pojkvän, allt vi behövde till bebis. hygienartiklar, städartiklar etc.

mkt kan man hitta för samma pris på exempelvis öb men handlar man mycket så blir utfallet billigare iaf.

köpte alla julklappar där också. julgrejjer.

ha så jättekul!

• Ninno

tack för svar! vet ni om de säljer vaggor och spjälsängar på Gekås? och vad kostar det ungefär?

• IsaCMoJs

Jag älskar att åka till Gekås, vi har bilat dit varje år nu ett tag och shoppar hugienartiklar så att det räcker ett år. Vi bor i Umeå (endast jag har körkort) så det är 110 mil enkelväg men jag tycker att det är värt det!!

BF 20/12
  • Mamman till två

de säljer vaggor, spjälsängar, barnvagnar, skötbord, matstolar, babysitters, badbaljor.. allt!

HAR FÖR MIG ATT VAGGAN KOSTAR MELLAN 6 - 800:- GANSKA FIN, VIT & REJÄL..

• Emsor1

vi va på Ullared idag och köpte vinterkläder och annat till tösen inför hennes dagisstart nästa vecka, vi har varit där flera ggr sen hon föddes och fyndat loss bra, framför allt på bebissaker som de verkligen har allt av.
    Ja, dom har spjälsängar iaf vad vi såg men vet inte om dom har vaggor, kollade inte direkt efter sånt, men vet att jag såg en eller två sängar som stod uppställda iaf

Svar på tråden Är ULLARED GEKÅS värt pengarna och resan?? Vad fick ni för pengarna??