• Pymsan

Ni som kände ägget fästa, hur kändes det???

Jag är på BIM -6 och fick nyss en smärtsam stark sammandragning i själva underlivet (har det vid mens ibland men har alrig haft det annars) och huggande känsla åt högra äggstocken, i trakten däromkring.

Vågar man ha en förhoppning om att något börjar spira därinne eller är jag bara skenis igen tro.....?

• Svar på tråden Ni som kände ägget fästa, hur kändes det???
  • En önskan

Hejsan! När jag blev gravid med vår lille kille så fick jag på BIM -6 ett grymt drag i vänster ljumske och värk i "tjejmagen", sen gick det över på 5-10 minuter. På BIM +2 testade jag positivt!! Jag håller tummarna för att det var ägget som fäste och att det har bosatt sig en litet knytte i din mage!

• regnbågsbaby

Jag hade som tusen nålar (stickningar) med värk som strålade ner i muffen och som även kändes utanpå tjejmagen..gick över efter ca 10 minuter. Lycka till!

♥Vi har en skruttis i magen ♥
  • Pymsan

Tack för era svar tjejer! Jag hoppas oxå att det svävar en liten astronaut därinne nu.... det visar sig! BIM på torsdag, ska testa i helgen om mensen inte kommit.

• LisaPI

Pymsan: Har som dig fast vet inte exakt när min BIM är. Fick i fredagskväll "ilningar" / stick/ hugg i livmodern, åt högersidan. Kom nästan som intervall och höll i sig nån halvminut-nån minut, släppte och kom tillbaka några sekunder senare igen. Vet att ajg ahde min ÄL mellan 20-30. Fick mens två gånger förra månaden men tre dagars mellanrum.

Vi håller tummarna och hoppas att det var en liten som satte sig fast!

• Pymsan
    Svar på #4
    Ja gud vad spännande, jag hoppas för din skull! Jag hade ÄL 30e tror jag (testar inte men hade starka känningar) o vi sexade sent på kvällen 28e så jag hoppas vi timade det bra.

Hade du oxå som krampaktiga känningar? För jag kände det verkligen som smärtsamma sammandragningar i underlivet.
  • LisaPI

Ja verkligen spänningar. Det var som någonting drogs emot livmoderväggen!
    Hur gammal är du?

• SnipSnapSnut

Nu vill jag inte förstöra nåt men sådana ilningar och hugg har jag ofta och får mens. En kompis hade frågat sin gyn om man kan känna när ägget fäster men han skratatde bara och skakade på huvudet och sa att det är alldeles för litet för att känna när det fäster. Runt Bim och efter kan man känna lite men det är inte när ägget fäster. Men man hoppas ju och letar Jag är lika dan!

• Pymsan

Ja hoppet är det sista som överger en..... man är verkligen expert på att tolka kroppens minsta tecken..

Asmsung - jag är 28, du då?

• LisaPI

oj det skiljer visst 10 år på oss. jag är bara 18

• Ullerull

För mig var det lite märkligt. Gjode ett gravtest på tisdagen eller onsdagen som var neg. Vaknade tidigt på torsdagsmorgonen av grymma magsmärtor och sjukt illamående, kunde inte stå på benen, ramlade ihop, försökte bajsa, försökte kräkas men det var inte det som var fel, magen var "tom", tog två panodil och skulle ringa sjukvårdsrådgivningen trodde något alvarligt var på G, gjorde först en gravtest för att vara säker att det inte var det och testet visade svagt pos, på ca 15 min var jag normal igen. Många månader senare föddes vår tjej.

• RonjaMimmi

Dom där huggen har jag också känt. Äter p-piller annars men jag glömde ett för ungefär en vecka sedan och vi hade haft sex strax innan det. Har fortsatt med pillrena men finns det någon chans att dom där huggen kan vara ett litet knytte..? :)
    Har haft lite, lite ont längst ner i magen och så har jag haft ont i min vänstra äggstock igår kväll och idag. Och så har jag känt något allmänt konstigt pirr längst ner i magen.

• Pymsan
    Svar på #10
    Hm.... förra lördagen blev jag tvärt väldigt illamående på kvällen, alldeles kallsvettig o darrig o kändes som jag skulle spy vilken sekund som helst, sen helt plötsligt gick det över. O dagen efter vaknade jag till precis efter jag somnat av att jag blev våldsamt illamående.
    Men då var det ju 1,5 vecka till BIM, man kan väl inte känna nåt så tidigt?
    Har fått för mig att mensen är på g närsomhelst, törs knappt gå på muggen..... men mådde lite illa i morse faktiskt.
  • Cassiel

Vid båda mina graviditeter har jag fått ont i korsryggen den dagen ägget måste fäst. En konstig ryggvärk som inte liknat nåt annat liksom...

Nu jobbar vi på den tredje och testar mig hysteriskt ibland , men ingen "ryggvärk" i sikte än..hehe..

• Wictor090719

Okej, då vet man detta med. Jag som då fick jäkligt ont i magen i förrgår, typ krampaktigt, kunde knappt stå undrar om det nu var ägget som fäste när kan man tidigast få ett plus och jag hade massa symptom innan men känner inget nu mer än spänningar i brösten som jag aldrig har innan mens.

Svar på tråden Ni som kände ägget fästa, hur kändes det???