• NEJ0608

Stänga av tv.n helt och inte bara på stand by???

Har en LG lcd tv som jag inte lyckas stänga av helt finns bara en stand by knapp. Någon som vet?

• Svar på tråden Stänga av tv.n helt och inte bara på stand by???
  • Thursday

Vi har alla apparatern på en grendosa som vi drar ut på kvällarna. Finns ingen anledning att ha alla dem på standby.

• sommar2001

Det är ganska vanligt på nyare tvapparater. Har köpt ett uttag med fjärr som jag kopplat till uttgaget i väggen. Stänger av all ström till tv, dvd m.m när vi inte tittar.

• NEJ0608

Ok, det är alltså inte jag som är "blind" då. På våran andra finns det en gömd knapp bakom tv:n. Då får man komma ihåg att dra ut sladden då. Smart med fjärr till uttagen :)

• Thursday
    NEJ0608 skrev 2008-11-07 15:32:50 följande:
    Ok, det är alltså inte jag som är "blind" då. På våran andra finns det en gömd knapp bakom tv:n. Då får man komma ihåg att dra ut sladden då. Smart med fjärr till uttagen :)
    Det behöver absolut inte vara du som är blind, vår digitalbox går t.ex. inte att stänga av helt. Otroligt irriterande!
  • NEJ0608

Men varför gör man så. Då står de ju och drar en massa onödig ström ju!

• L jung

hmm... vi hade brandövning på mitt förra jobb, ett servicehus, och då sa brandmännen att den vanligaste branden i det egna hemmet är pga tv-apparater som inte stängts av helt utan är på stand by läget.....

Jag stänger av helt, varför ha den på i onödan liksom?

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Me , myself and I ♥´¯)¸.♥´¯)
  • NEJ0608

L jung skrev 2008-11-08 00:27:05 följande:

hmm... vi hade brandövning på mitt förra jobb, ett servicehus, och då sa brandmännen att den vanligaste branden i det egna hemmet är pga tv-apparater som inte stängts av helt utan är på stand by läget..... Jag stänger av helt, varför ha den på i onödan liksom?
    Jo det är ju det man vill kunna göra.
Svar på tråden Stänga av tv.n helt och inte bara på stand by???