Är det för långt för en sju månaders att resa till Dubai?
Tänkte om det kanske blir för lång resväg? Jag har nämligen släkt där.
Vad för vaccinationer behövs tro?
Tänkte om det kanske blir för lång resväg? Jag har nämligen släkt där.
Vad för vaccinationer behövs tro?
massor med 7 månaders flyger till tex thai vilket är längre flygresa... så självklart kan ni åka.
ang vaccinationer så är barnet för litet för att ta hepatit A å B, så det kan du iallfall inte ge.
jag hade lätt åkt, i Dubai är det dessutom så enkelt att semestra i med barn (antar att du skall lite i väg å handla å så oxå å inte bara sitta hos släkten?), fina skötrum överallt mm..
hotten, frågan är bara hur vår lilla sitter i en taxi för alla har väll ej bilbarnstolar och ha henne i knät i taxin är väll långt ifrån det bästa..
Hur gör andra tro?
e det inte enklast att ha en sådan vagn som man kan ha bilstolen i.. tex britax.. så har man både vagnen o en stol.. o så skippar man själva ligg-eller sitt insatsen.. så har man ju en stol till bilen...
nja mycket ska till innan man kommer iväg...
jag skulle också gärna åka till dubai.. hur är det där.. har just nu en 4-månaders bebis.. men resa kommer inte bli förrän till sommaren ...
vi var i dubai med en 6-månaders, det var inga problem - hon sov nästan hela flygresan, då var det svårare att underhålla 2½ åringen på flyget!
jag hade henne i babybjörn sele i knät när vi åkte taxi och buss.
Dixie, fick er 6 månaders särskilda vaccinationer inför resan.
har varit i Dubai med vår son och aldrig vacinerat oss mot något. Dubai är toppen och allt är väldigt enkelt där, gäller både bad, shopping och uteliv. Ett hett tips!
nej, inga särskilda vaccineringar
Behöver inte vaccinera för dubai men däremot är inte en 7 månaders för liten för hep a och b många som får i första vaccinet
Vi kommer okså åka dit när vår son är 7 månader, räknar inte med några problem, har flugit med honom och han det går bra. Dessvärre är det svårt med taxi utomlands, inte många som har barnstolar. Men som någon sa ovan, ta med babybjörnen (selen) om ni använder den, guld på resor!