• vera82

Gravid under vintern.Vad för jacka?

Jag är i v.19 och har redan svårt att knäppa min vinterjacka från förra året så jag måste köpa ny men vad köper man för jacka då?
    Finns det speciella mammajackor?
    Om jag köper en vanlig jacka i ett par storlekar större så blir den ju stor överallt.Jag vill bara ha utrymme för magen.Hjäääälp!!!

• Svar på tråden Gravid under vintern.Vad för jacka?
  • vera82

Jag kikade och har kollat lite på andra sidor också men det är så svårt att beställa från nätet för man kan ju inte prova innan.

• vera82

Haha de gjorde jag ibland förra graviditeten men den är verkligen INTE fin så det gör jag inte om.Eller jo på honom kanske men jag passar då inte i den

• 7Illyl1

Jag investerade faktiskt i en mammajacka på HM, den kostade väl 800:- och är hur snygg som helst.

• nirakanna2

Jag köpte en utställd yllejacka på H&M (A-formad) Jag tror och hoppas kunna få plats hela vägen

• gulletussan

Ja, bor du i en större stad där det finns affärer med mammakläder så är det väl inget problem... Då finns det väl speciella jackor att hitta. POP har en jacka som säkert är bra men den kostar uppåt 2000 kr tror jag.
    Värre är det om man bor i en håla där det inte ens finns mammakläder på HM och om man dessutom är av den sorten (läs storleken) som inte kommer i sin killes jacka i vanliga fall... Då blir resultatet att inte ens "några storlekar större" jackor passar...
    För min del blev det en jacka från Åhlens plus-avdelning (Å+). Den är inte direkt supersnygg men när det blir minusgrader är det antingen det eller att stanna inne som gäller. Magen får iallafall plats däri ett par månader till (BF 1 jan)

• vera82

Jag bor i Uppsala men jag har inte sett några mammajackor på H&M tyvärr
    Vi hade en butik som hette mammas mage men den har precis lagt ner

• MammaTillDomFinaste

haha, där jag bor finns det inte ens mamma kläder :) närmaste butik är det 10 mil till (klädesbutik med mammakläder alltså!) men internet funkar ju bra. det blir ganska krångligt när jag köper för stor jacka (är i vecka 24, 25 på måndag) just eftersom den blir stor överallt, men om man kan komma över en typ skidjacka, sportjacka, så kan ju det fungera eftersom den är kortare, så man känner sej iaf inte lika klumpig. förstår ni vad jag menar? täckbyxor därimot vet jag inte hur jag ska få på mej...!!! helt uppknäppta KANSKAE

• dragon06

har oxå problem med jacka.. nu använder jag min mans skidjacka, men kanske fungerar ett par veckor till. är nu i vecka 29 och ganska stor om magen. kan tillägga att jag är 157 lång och min man är 190 lång så jackan är sååå står förutom runt magen. fryser inte i den, men jag måste skaffa en annan jacka för vi har ju dec och jan kvar innan lillen vill komma.

• Meduziz

Jag köpte en ballongjacka från Ellos.
    Magen får finfin plats i den.
    Är ju ganska stor nu (i vecka 28) men kommer garanterat bli mycket större.
    Det finns plats för mer fyllning i den fortfarande
    Köpte en storlek större än jag har normalt så det ska finnas rum för liten att sträcka ut sig.
    www.ellos.se/misc/ProductZoom.aspx
    (dock så är den MYCKET ljusare IRL.)

Mitt hjärta bubblar som poprocks i cola!
Svar på tråden Gravid under vintern.Vad för jacka?