Inlägg från: Änglamamma 82 |Visa alla inlägg
  • Änglamamma 82

    Vi som försöker få syskon till våra änglar

    Inviger också den nya tråden!

    RebeccaR; Va bra att du fixade den nya tråden!!

    Änlamamma; Va skönt att det känns bra idag! Ta vara så de stunderna!

    Snorpan och Jargoon och andra som har det jobbigt just nu, många kramar till er.

    Ego; Har precis kommit hem från en shoppingrunda i Ullared. Är helt slut och lite till. Dessutom har jag handlat upp alla pengar som jag inte har/hade... Men jag fick ett bidrag av min mamma så det kändes bra att inte behöva snåla så mycket. Men oj va jobbigt det va... Många som gick med sina magar i vädret och endel del barnvagnar med pytte bebisar i. Att man ständigt ska bli påmind...
    Diskuterade lite med sambon igår. Han talade om att han absolut inte vill veta när jag kommer att ha ÄL utan vi ska bara mysa på som vanligt...Han får prestationsångest, stackaren... Visst det är väl bara att krypa på honom med jämna mellanrum så han inte blir misstänksam *ler*... Bara han håller sig hemma då så ska det nog funka.
    Oj va lång det blev.

    Kram alla

  • Änglamamma 82

    Änlamamma; Kan ge dig ett tips; Va där när de öppnar!! Det va sjukt mkt folk idag. Jag va glad att vi va där ca 15 min efter de öppnat och fick gå i en lång ringlande kö...
    Det som säger att man inte kan köpa sig lycka har fel...hahaha....Nä men det är kul ngn gång ibland. Hittade faktiskt endel fint.

  • Änglamamma 82

    Änlamamma; Haha de öppnar vid sju på helgerna...haha...vi åkte hemifrån halv fem...(från Växjö ca 17 mil).

    Pepparmint; Hoppas att du inte väntat i "onödan". Håller verkligen tummarna. Tråkigt och tyvärr alldeles för lätt att bråka när man väntar och hoppas så innerligt.

    Fjärilsmamma; Va tråkigt med sånna spolingar...Tråkigt att de inte förstår att de förstör för andra.

    Kram alla fina änglamammor

  • Änglamamma 82

    Ica003; Fint skrivet! Håller med om att sånna trådar är irriterande!

    Vilja71; Lycka till på tävlingen!!

    RebeckaR; Hoppas att hon är på bra humör idag då. Dessutom så uppskattar hon ju säkert att ni kommer. Då får man bita ihop lite. Det är nog inte alltid så lätt att bli gammal.

    Kram alla

  • Änglamamma 82

    Oj vad ni varit flitiga under helgen.

    Håller med om det ni skriver om faserna man går igenom. Känner igen mkt av det ni skriver.

    RebeccaR; Vilken svärmor... Nästan värsta sorten kan jag tro. Men skönt att ni stod ut. Tråkigt att hon inte förstår, jag menar eftersom hon beter sig så så vill ni ju inte träffa henne i onödan... Kan ju knappast vara det hon vill...

    Smultronflicka; Jag hoppas att hon skämdes ordentligt. Förstår inte hur man kan missa ngt sådant.

    Nonayti; Va fint sagt av din man! MEn så tråkigt för era vänner!!

    Pajasmamman; Va roligt för er att ni kunnat flytta in på nya övervåningen! Härligt att det känns bra och att grabben kunde somna i sitt nya rum.

    Ego; Känner mig tom idag... Har liksom inte lust med något... Ska väl iaf försöka städa, diska och tvätta lite. Ska till ny läkare imon. Konstigt nog så längtar jag, hur man nu kan göra det. Känns bra att bli uppkollad så att allt är ok efter förlossningen. Hoppas hoppas att hon skriver ut hormonerna till mig! Orkar inte vänta och strula mer. Håll tummarna för mig imon!

    Kramar till alla

  • Änglamamma 82

    Jaxon; Men gud va okänsligt av din kompis. Tyvärr tror jag inte att folk tänker på så långt... Hade du påpekat det (vilket man inte ska bahöva göra) så hade hon nog skämts. Folk verkar vara så upptagna av sig själva, att de "glömmer bort" vad som hänt i andras liv. Just med dödsflall och sådant är det precis som omgivningen låtsas som att det aldrig hänt efter ett tag. Bara för att de slutat tänka på det betyder ju inte det att vi slutat sörja...
    Förstår verkligen att du reagerade som du gjorde. Det hade jag också gjort!

    Många kramar till dig!!

  • Änglamamma 82

    Harling1985, Välkommen hit!

    Jargoon; Tråkigt att han inte ville komma och vara med för din skull iaf. Kram

    Odling; Männ och kvinnor sörjer nog väldigt olika. Bara för att han börjar jobba betyder ju inte det att han slutat sörja.

    Vilja71: Grattis till placeringen och priset. Vad har du för vovve? Känner också att promenader och träning med hunden gör susen för själen. Det är som meditation för mig. Men vi tränar mest för skjojskull.

    Saga74: Kan det vara så att det kanske är ett plus ändå? Eller har du testat så du vet att så inte är fallet?

    Smultronflicka: Tråkigt att ni är sjuka. Men titta på film är ju så mysigt så här års. Hoppas ni blir friska snart. Försäkringskassan är ett kapitel för sig... Man slutar tyvärr aldrig att förvånas... Hoppas det ordnar sig iaf.

    Jaxon: Det låter som att du skulle behöva vara hemma och rå om dig själv lite. Tråkigt att fk är som de är. Kanske kan du ändå få bli sjukskriven? Kan ju vara värt att kolla upp det.

    Pajasmamman; Hoppas ni får ordning på fönstret. Va skönt för dig att du kunde titta på korten utan att bara känna smärtan. Jag känner fortfarande medt smärta och enorm saknad när jag kollar på korten... Men det är ju som allt annat väldigt individuellt. Du förtjänar iaf att må bra!

    Ego: Uppdatering av läget... Va hos nya läkaren idag. Jag blev förvånad... Hon va jätte trevlig och förstående. Allt såg bra ut efter förlossningen och hon skrev ut hormonerna till mig.
    Äntligen något som går bra. Nu blir måste jag planera detta noga och ordentligt så att jag i så fall får ÄL när sambon är hemma. Vilket pyssel... Men nu kan vi börja försöka iaf!!
    Jag blev så glad att jag orkade masa mig till gymmet. Första gången på evigheter. Känner mig så duktig som orkade med det.

    Kramar till alla

  • Änglamamma 82

    Ginkgo; Grattis!!

    LillanM; Gud va skönt med ett par dagar på spa. Jätte skönt att du verkar ha så bra chefer. Det underlättar en hel del.

    RebeccaR; Känner också att jag borde ta tag i att komma igång med träningen. Duktigt av dig att komma iväg på ett sånt träningspass!

    Harling; Kroppen är underlig, helt klart. Men jag skulle ju kunna spekulera lite... Någon sa att efter ca en månad så lossnar den ruva som blivit på det ställe där moderkakan suttit fast. Då får man en mensliknande blödning. Jag hade också ganska mkt flytningar rätt länge, ungefär som du talar om. Detta verkar vara helt normalt och antagligen ett sätt för livmodern att hitta tillbaka. Tror även att det kan vara helt normalt med lite mellan blödningar, även det ett sätt för kroppen att hitta tillbaka. Samtidigt som hur man mår mentalt kan påverka. Varför du har ont har jag ingen förklaring på om det nu inte är ÄL. Som sagt bara spekulationer....

    Ego; Känner mig så lättad efter att äntligen fått hjälp av en trevlig läkare. Äntligen kan vi börja försöka!

  • Änglamamma 82

    SaraL; Välkommen hit! Beklagar att ni inte fick behålla er Liam. Det är absolut inget konstigt med känslan över att vilja ha ett syskon till sina änglar så snart efter. Det är vi många här som kan intyga om och somm känner likadant.

    Pepparmint; Stort Grattis!!

    Pajasmamman; Fy vilket hemskt fall. Kan hålla med om att i vissa fall vore inte tvångs sterilisering fel...

    Busan; Välkommen tillbaka! Hoppas du får ett riktigt plus snart!

    Bambi; Grattis Nilwa på ett års dagen!

    Älskade Neo; Hoppas att det är ett plus hos dig!

    LillanM; Tråkigt med svärmor. Hoppas inte det är så allvarligt.

    Odling; Vet inte hur länge de grav hormonerna som visar plus är kvar i kroppen. Men läkaren sa till mig att grav hormoner överlag är kvar i kroppen ca 6 veckor efter förlossningen... Men som sagt vet inte om det gällde alla hormonerna...

    Minns inte om det va ngt mer som jag skulle kommentera....

    Ego; Fick reda på att en nära vän till mig fick en son för några dagar sedan. Vet inte hur jag ska tackla det här... Är glad för deras skull, men så ledsen för min egen. Alla känslor välde upp på nytt... Här sitter jag nu och storgråter och känner mig allmänt nere...

    Kram alla fina

  • Änglamamma 82

    Men oh vad ni är flitiga här inne!

    Älskade Neo och Busan: Grattis till plussen!!!!

    LillanM: Hoppas att du har hittat en bra kurator som förstår dig och din situation. Jag går fortfarande hos kuratorn en gång i veckan. Känns dom att det gär nytta. Annars hade jag nog fastnat i sorgen skulle jag tro. Tråkigt med din kompis. Hoppas att hennes drömprins dyker upp om inte allt allt för lång tid.

    Vimsan74: Vad bra att du blev sjukskriven på heltid. Hoppas att tabletterna kan hjälpa dig. Vill inte heller ta tabletter i onödan men i vissa fall kan de ju alldeles säkert hjälpa.

    Bambi7: Det verkade som att det blev en ok dag trots allt. Va fint att det kom så mkt folk.

    Grattis Jargoon o Annelie på era barns månadsdagar...

    Smultronflicka; Ja livet är fruktansvärt orättvist. Små barn borde absolut inte få dö. Saknaden och längtat är enorm!

    Fjärlismamma: Hoppas din vovve blir bättre!

    Änlamamma: Hoppas hunden kryar på sig!

    Pajasmamman: Va skönt att du också hittat en så bra kurator! Håller med dig, jag vill inte heller sluta gå hos min. Va trevligt med en sådan förstående och omtänksam chef.

    Vilja; Briad, det är fina vovvar och håriga... Jag har en schäfertik på 6 år. Hon har förresten varit magsjuk igår kväll och i natt, stackaren. Har varit ute med henne två gånger i natt för att hon skulle spy... Så ynklig hon är då. Men som sagt vad skulle man göra utan djuren...

    Hoppas ag inte glömt något. Till alla som har det joggigt just nu skickar jag många varma kramar.

    Ego; Är väl också som så många andra lite nere just nu...Har inte lust med något och det mesta känns bara blä... På söndag är det Alexanders tremånaders dag... Det va ju inte såhär den skulle firas...

    Kram alla fina änglamammor

Svar på tråden Vi som försöker få syskon till våra änglar