• Gutenisse

Dricka till Flygande Jakob

Har tänkt bjuda på Flygande Jakob till kvällens gäst, men har inte den blekaste aning om vad jag ska ha för dricka :/

Själv dricker jag nästan alltid vatten, mjölk, saft eller läsk till maten, men ikväll tänkte jag ha nått lite roligare :)

Öl, vin, hembränt eller T-röd? Vad kan passa?

Vad för slags vin, eller ännu bättre, exakt vilket vin ska jag köpa? Eller ska man dricka öl till Flygande Jakob?

Mycket tacksam för råd!

• Svar på tråden Dricka till Flygande Jakob
  • solhumlan
    Försök att inte ha nåt kolsyrat till maten...Man blir så himla mätt eftersom kolsyrebubblorna expanderar när dom hamnar i varma magenFlört... Ta ett gott rödvin...en go kall öl kan ni ta i soffan senare...
  • Gutenisse

Tack för tipset angående bubbeldricka :)

Vad gäller rödvin... Har du nått bra tips på något gott vin?

• solhumlan
    Gutenisse skrev 2008-11-08 11:06:37 följande:
    Tack för tipset angående bubbeldricka :)Vad gäller rödvin... Har du nått bra tips på något gott vin?
    ...Hur dyrt får det vara?... Det finns ett som heter Morgon som är jättegott... Men dom flesta röda viner är ok..
  • Gutenisse

Morgon blir nog alldeles utmärkt. Tackar för tipset :)

• mimmi 1

men man har väl vitt vin till kyckling?? naturligtvis gör man ju som man vill, men rött till kött, och vitt till kyckling o fisk... annars passar öl också bra...

• Gutenisse

Jag har köpt både rött, vitt och öl, så något ska väl passa. Borde köpt Cider också, men men...

Hon får välja vad som passar henne :)

• solhumlan
    Gutenisse skrev 2008-11-08 15:34:25 följande:
    Jag har köpt både rött, vitt och öl, så något ska väl passa. Borde köpt Cider också, men men...Hon får välja vad som passar henne :)
    Det blir toppen ska du se!!!
    Ha nu en riktigt trevlig kväll med god mat, god dryck & trevligt sällskap
    Vi  här på tråden förväntar oss att vi ska få veta hur det gick..Flört.
  • Gutenisse

Tänkte bara meddela att det blev en lyckad middag, dock utan vare sig öl eller vin då hon var tvungen att hämta sin dotter på kvällen. Men jag lyckades faktiskt med maten och det var det viktigaste :)

• solhumlan
    Gutenisse skrev 2008-11-09 09:22:15 följande:
    Tänkte bara meddela att det blev en lyckad middag, dock utan vare sig öl eller vin då hon var tvungen att hämta sin dotter på kvällen. Men jag lyckades faktiskt med maten och det var det viktigaste :)
    Härligt!!..En god middag med trevligt sällskap är toppen!!
Svar på tråden Dricka till Flygande Jakob