platta fuktigt hår?
kan man platta fukigt hår eller blir hhåret förstört?
kan man platta fukigt hår eller blir hhåret förstört?
Beror på vad man har för sorts plattång. Jag har en som man kan platta blött hår med. Men så som jag förstår det är det ändå inte så jättebra att platta blött hår.
Läste nu att du skrivit fuktigt hår... Men jag tror ändå att man måste ha en särskild plattång.
Har du något skyddande på först ? Annars är det väl inte så jätte bra :/
vad jag ahr fattat är det inte jätte bra...sliter mycekt på håret...och som föregående säger,man ska nog i så fall ha en spec plattång!
Varföer inte vänta tills det torkat?
Eftersom det står på alla instruktioner att det INTE är bra?
Men om man inte är rädd om håret så kan man ju prova.
jag skulle aldrig göra det med mitt hår iaf
jag har värme skyddande mouse..hade en hårfön förut men inte nu just nu idag när jag ska på fest och vill platta håret...
frisören som jag brukar klippa mig säger att året inte ska vara blött eller fuktigt.
det sliter rätt mkt på håret.
jag försår att det sliter på håret... men med värmeskyddande mous borrde det skyddas? men blir det platt?
Det ryker och pyser om håret och man bränner sig lättare vilket gör att även håret bränns lättare. Ska du bara göra det idag för att du måste hinna är det ingen större fara. Vad står det om moussen kan man applicera i vått hår? Brukar stå på förpackningen.
jag brukar ha värmeskyddande mous och föna håret sedan platta det.. blir inte det heller bra? sillicon droppar vart köper man det?
Silicon droppar är inte heller bra för håret. Det ger en falsk känsla av att man skyddar håret. Man bränner siliconet ung som man bränner om man haft i olja. Bäst är att låta håret lufttorka och sedan platta ju mindre värme man utsätter håret för desto bättre. Silicon droppar finns hos frisörer annars.
Någon värmeskyddande produkt tycker ju frisörerna att man alltid ska ha i när man gör något med värme. Fast jag använder bara när jag plattar, inte när jag fönar. Nu är det länge sedan jag plattade dock, men då använde jag Lanza's Thermal defense.
Man kan få en stöt om håret är blött har jag hört. Det är skitfarligt. För säkerhets skull så ska man platta håret oblött, inte för att hålla håret fint.
Jag köpte en plattång där säljaren förklarade att den även fungerade som fön, man kunde alltså använda plattången istället för fönen för att torka håret, utan att det skulle vara mer skadligt. Pratade säljaren strunt eller hänger det faktiskt på vilken typ av plattång man har?
Jag skulle aldrig göra det, inte ens med en som är gjord för blött hår. Vattnet kokas ju då i håret som ju måste göra så att själva håret blir kokt/stekt.
Så jobbigt är det ju inte att föna håret torrt innan. Har man inte tid så sätter jag hellre upp håret i en tofs på skallen.