• yasmino06

Vid vilken ålder tycker ni ett barn kan få prova nagellack?

Min dotter fick prova nagellack första gången i sommras hoss mormor då var hon 2,5 år, nu är hon 2 år och 9 månder och får lite nagellack på sig ibland.

Vid vilken ålder fick erat barn nagellack första gången och vid vilken ålder tycker ni det är okey att få nagellack första gången?
    Är lite nyfiken bara.

• Svar på tråden Vid vilken ålder tycker ni ett barn kan få prova nagellack?
  • kaveldun

När de kan be om det själva och när de inte stoppar händerna i munnen hela tiden.

Ett beibsleende kan lysa upp en hel dag!!
  • Skottan

Min son har ofta nagelack o har haft sen han va lite innan 2 år. E när han har varit hos sin moster han har fått de för hon målat naglarna. Han gillar att ha de o tjatar på mig vi också ska köpa hem de så han kan -Måla fingrarna

• Hedda

Min tjej har haft på sig nagellack då och då sen hon slutade stoppa händerna i munnen hela tiden.

• Linastrumpan

Min dotter fick målade tånaglar några ggr i somras. Då var hon 2½år. Jag målar själv aldrig annat än tånaglarna på sommaren så sen dess har hon aldrig velat ha det igen....

• lövet2

Inte före 6 år. Jag kan inte tänka mig att det är särskilt nyttigt att äta nagellack, så inga småbarn får nagellack i vår familj.

• Ida och Razmus Mamma

min dotter har fått någon gång ibland sedan hon va 3 1/2 år. när jag målat mina för att vi ska bort på fest.

• Lolagumman

nagellack är ju inte så värst hälsosamt så jag skulle nog inte börja med det så himla tidigt. nagellack innehåller ju ofta formaldehyd som är både cancer och allergiframkallande

• eval

Min dotter fick naglarna lackade av sin farmor i somras och har sedan dess velat ha nagellack i stort sett jämt.
    Hade uppskattat om hon hade kollat så det är ok först, men orkar inte med fler bråk.

• ejja81

lite nagelack någon gång gör väll inget, men så klart får det ju inte vara på så små som har fuingrarna i munnen heladagarna,,,

• Mamma 0406

Vår dotter fick prova nagellack när hon själv frågade om det, och det var vid 3,5 års ålder. Nu är hon snart fyra och har nagellack ibland när hon känner för det.

• Queen Of Darkness

Ingen åldersgräns här hemma (dock inte om barnet fortfarande stoppar fingrarna i munnen jämt och ständigt.) Dottern är visserligen bara 19 månader så här har det inte blivit något än, men vi får väl se när det blir.

• PrinsArthur

Min son är 2½ år,han frågar om han kan få lite ljusrosa lack ibland när jag målar...o eftersom han inte stoppar fingrarna i munnen utan snarare sliter bort det så får han nagellack på 2-3 fingrar,sen är han super nöjd!!!

MEN jag skulle inte måla rött,brunt lr starka färger...

Svar på tråden Vid vilken ålder tycker ni ett barn kan få prova nagellack?