• Analoga

Har ni något golvskydd under "kontorsstolen"?

Vi har parkettgolv i det rum vi har datorn. Funderar på om man borde ha något golvskydd under stolen? Hur har ni det?

Har hittat ett golvskydd på ikea för 259..

• Svar på tråden Har ni något golvskydd under "kontorsstolen"?
  • Tant Green

Vi köpte ett sådant dit, men kom på att det behövdes bättre under dotterns bord där hon målar och leker med lera Fast det kanske ska bli ett likadant till kontorsstolen.

• Thursday

Vi har inte det i arbetsrummet nu, eftersom det är 30 år gammal plastmatta som ska bytas så fort vi får chansen. Den kan ändå inte bli fulare Men i syrummet håller vi och gör om och har lagt in askparkett och där kommer vi att ha golvskydd för att inte få märken i det nya golvet.

• Lady J

Vi har ett sånt från IKEA i och med att vi har hjul på stolen och parkettgolv. Superbra! Ligger still och är skitlätt att dammsuga :D

• Anemia

Har det från ikea med, då vi märkte att ena stolen totalförstörde parketten i datorrummet.

• Elli47

Nej vi har inte skydd, å andra sidan har vi inte parkettgolv på kontoret.

• Jojo7777

Vi hade precis ett sånt från Ikea där vi bodde förut, eftersom hjulen på kontorsstolen förstörde parkettgolvet. Den fungerade väl bra, men vi hade skrivbordet i vardagsrummet och jag tyckte att det var så himla fult med en stor plastgrej på golvet..
    Nu har jag ändrat lite stil och har ingen kontorsstol med hjul utan bara en vanlig vit trästol med tassar under, precis som på köksstolarna. Fungerar utmärkt!

• saltflingan

Jag har haft det, inte på parkettgolv men på vanligt trägolv och det gör jag aldrig igen. Den sög bort lacken! Så vi måste slipa om golvet och lacka på nytt.

• Vasen

Vi har inte, men skulle ha behövt. Nu känns det onödigt då lacken på parketten blivit så sliten att vi måste slipa om den ändå.

Svar på tråden Har ni något golvskydd under "kontorsstolen"?