nässköljning
Läste här på FL om nässköljkanna och tyckte det lät intressant. Men den finns visst inte att köpa vart som helst. Men nu har jag sett om nässkölj'grej' på apoteket. Har någon testat den?
Funkar bra?
Läste här på FL om nässköljkanna och tyckte det lät intressant. Men den finns visst inte att köpa vart som helst. Men nu har jag sett om nässkölj'grej' på apoteket. Har någon testat den?
Funkar bra?
ludenben: jag fick rekommendationen av min läkare idag att använda koksalt, (fick antibiotika pga bihåleinflammation idag) men glömde fråga hur ofta dom tycker man ska skölja, hur ofta gör du det?
på paketet står det att de rekommenderar att man använder den varje dag men inte mer än 2 ggr dagen. Men jag har vart så förkyld och tät i näsan 1 vecka nu så jag inte haft den men om jag inte tar den varje dag, så några gånger i veckan i allafall. Jag hoppas på att kunna förebygga bihåleinflammation med detta för det börjar bli tjatigt att äta antibiotika ofta. Hoppas du slipper med i fortsättningen ![]()
Tack, jag ska genast inhandla den, kanske finns det att köpa på nätet? Ska leta, annars blir det väl apoteket som gäller :)
Jag köpte min netipot på naturapotek, men har sett den på vanliga apoteket senare.
Jag tycker att den är jättebra! Den hjälper bra mot nästäppa, när man är gravid vill man ju inte använda nässpray...
Det är lite läskigt första gången man använder den, men sen lär man sig att det inte är farligt... Bara man tänker på att dra in hakan mot bröstet, så att man inte får en kallsup....
Ok, tack för tipset, ska försöka komma ihåg det :)
Idag köpte jag en nässköljare på Apoteket. Såg ut som en spruta.
Läste bruksanvisningen väldigt noga, men fyy vilken grej. det kom lika mycket vatten ur munnen som ur näsan. Och inte blev jag bättre i näsan. Blev jättetäppt och lät mer förkyld än förut efter det. Kändes bara konstigt efteråt. Sprängde i öronen när jag snöt mig. Nä usch och fy.
Är dryga hundralappen bortkastad nu? Har jag gjort nåt fel?
Glöm inte att andas med munnen för då stängs det till så att du inte får ner något i munnen. För mig har den "sprutan" fungerat perfekt och det känns bra att man kan reglera flödet så precist.
man måste hålla in hakan annars blir inte gångarna fria och då rinner det ner i halsen i stället och som föregående sa att anda med munnen. sen måste man tömma näsan efteråt genom att håla fingret för ena näsborren och blåsa ut innan man sköljer andra sidan... lite teknik men man lär sig snabbt
Min sambo köpte en sån där näsrensare på Apoteket för några dagar sedan och han tycker den är jättebra! Han blandar till en saltlösning som han sköljer med. Jag har inte provat ännu, men är nyfiken.