Gainomax, är det att ta i?
Hej!
Hoppas någon som är mer tränings- och näringskunnig än jag kan hjälpa mig. Mitt nya liv har börjat (igen, hehe), och det går ut på att jag går stavgång 45 min före frukost (har druckit vatten och ätit ett äpple innan jag går ut). Jag försöker gå så att pulsen är någonstans mellan 110 och 120. När jag är färdig dricker jag en gainomax, duschar, stretchar etc. och äter sedan frukost (vanligen en portion yoghurt med müsli och osötad sylt).
Nu undrar jag om det är att ta i för mycket att dricka en gainomax? Träningspasset är ju inte speciellt hårt, visst svettas jag o.s.v., men jag är ju inte sådär halvdöd som efter ett spinningpass, t.ex. Hur brukar ni göra? Om jag tränar i 45 min - en timme och inte ser till att få i mig näring efteråt så är resten av dagen förstörd, för jag blir HELT slut, och det hjälper inte att jag äter bra senare. Men är gainomax mer för hårdare träning?
Målet är att få bättre kondition, stärka axlar och rygg samt bli av med lite fett. Jag är inte överviktig, men kunde gott ha en lite tajtare kropp...