Äggallergi-tråden: del 9
Vi provocerade första gången vid 1 år, och då ammade jag inte så det var självklt hur vi skulle göra

Här kommer en till hjälp inför (europa)resan:
www.ecc-kiel.de/EVZkiel/food-infos/allergy-lexicon.html
Jag använde det när jag satte ihop ett översättningskort till S i somras. Använde celiakiförbundets översättningskort som mall, och så lag jag till fler allergener bara. Fick hjälp på FL att fixa till pluralen också
Någon med bra recept med banan i? Brukar bli över mot slutet av veckan, och det är ju synd att länga när man kan boka något gott på det ist. Har hittils bakat banankaka (muffins) och choklad-och banantårta, och så har jag ett recept på bananpaj. Men många bananer blir det...
Och om någon har recept med kokosmjölk i så tas det också emot, blev över när jag gjorde chokladpudding här om dagen.
När ska jag eg. hinna baka något juligt?
lolo: Välkommen även hit då. Tyvärr har jag ingen koll på sojan, men så länge han inte är känslig mot sojasläktingar så är korv inget problem. Scans är fritt från det mesta.
Köttbullar har jag gjort på äggersättning NoEgg (bara för att vi har den hemma), men kokt potatis ska funka lika bra för att hålla ihop smeten. Man kan skippa det helt också, men då blir de lite torra tycker jag.
Skinkan kan griljeras med bara senap och ströbröd. Ni kan ju skära bort en liten bit innan griljeringen och göra så bara med den om ni inte vill riskera er favoritgriljering
Revbensspjäll är ju som vanligt, fast stekt i mjölkfritt då.
Sillsalladen också som vanligt. Fast den är kanske inte så poppis, var inte det hos min tjej förra året i alla fall (1½ år då). Bara det och sill hon ratade, allt annat åkte in fortare än hon kunde tugga
Laxen går ju fint (om han tål det), min tjej älskade den rökta!
Mimosasallad (och omelett) är ju värre, de skippar vi. Finns ju så mycket annat att äta!
Sen vet jag inte om ni äter något annat?
Yosa; nej, men de ska visst ha special att ta fram som är det. Men hur vet man att man får rätt Misstag har skett! Spagetti o köttfärsåsen är utan ägg (o mjölk).
lolo21 skrev 2008-12-07 12:07:03 följande:
Lilaa skrev 2008-12-18 10:32:46 följande:
rew skrev 2008-12-22 20:20:47 följande: