SanTan skrev 2008-12-15 12:05:36 följande:
Twixie:Jo, dottern hade hög feber och öroninflamation och var som sagt jättefin. Nu har hon varit på dagis en vecka och fått eksem lite överallt och en spricka under örsnibben....Men som du säger, det kan säkert beror på vädret. Och luftburen ägg kanske. Hemma har vi nästan aldrig ägg numera..... Det händer så klart att vi har det och jag har iof inte märkt nått specillet när vi har det. Men å andra sidan är sånt jättesvårt att märka då eksemen kommer som en fördröjning....
Jag iaf smörjer in sonen mer eller mindre omedvetet flera gånger per dag plus att han gillar att smörja in sig själv också (fast då brukar det inte bara vara på kroppen

) medan på dagis så tvättar de ju händer och ansikte på dem (efter blöjbyte, mat, ibland när de varit ute etc) men de smörjer inte in dem. Iaf inte på det dagiset Melvin går på. Jag märker också skillnad på Melvins hy om han druckit bra eller inte när vädret är som det är. Har han druckit ordentligt blir han inte lika torr i hyn och det spricker inte lika lätt.