• Peppa

fobier?

Vad finns det för fobier här inne? Tycker att det finns nmna på de mest udda sakerna
    Nå vad har ni för annorlunda fobier (namn tack)? Eller vilken är den mest udda fobin ni har hört talas om?

Själv tycker jag att det är obehagligt med stora saker ovanför mig, så som stora flaggor eller stora tybitar, stora väggmålningar, stora uppstoppade djur etc. Har dock inget namn på den fobin....

• Svar på tråden fobier?
  • Jii

Min lillebror hade knappfobi när han var liten. Ha är nu 19 år o tycker fortfarande inte om knappar, men han kan ha skjorta en stund om han måste. Typ vid studenten och begravningar.

• Suzanna

Emetofobi = kräkfobi.

Mest udda fobi jag hört talas om; ballongfobi! En pojke som var livrädd för ballonger pga att det smäller så högt och plötsligt när de smäller.

• Whippet Monday

Jag har också emetofobi.

Kommer inte på nån udda fobi just nu...

• Gumlan

Jag har fobi mot navlar & vargar ganska udda kanske? ingen aning om vad dom heter om dom nu heter något?

• Peppa

haha..den länken var ju riktigt kul!
    Gisses vad skruvade vi människor kan vara

• Gumlan

hittade inte mina...

hur kan man va rädd för spindlar som är så söta ja kan itne fatta att den fobin är så vanlig!

• Lamia

Hittade en rolig fobi: Hippopotomonstrosequippedaliofobi: fobi for långa ord

• Mickis74

Ormar är den enda fobin jag har.....men sen finns det ju många andra äckliga saker, t.ex. fötter *ryser*

• AnnaKlara

En till med emetofobi, dock mycket, MYCKET bättre nu än jag varit förr!

• Gumlan

Lamia - haha, fan va sjukt stackars den personen när den ska berätta vad den lider av!!

Svar på tråden fobier?