• sarah

Bra hotell i New York

Vi har bokat fly till New York till våren och letar nu bra hotell att bo på. Vi vill inte lägga mycket pengar på just boendet då vi knappt kommer vara där. Det viktigaste är att det ligger bra och centralt. Självklart vill vi ha ett fräscht och rent hotell men okej hotell frukost.
    Svårt att veta vad som är bra då allt ser bra ut på bild och hemsidor men förmodligen värre i verkligheten.

Därför efterlyser jag nu tips på något trevligt hotell som ni kan rekommendera! Massa tips!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-30 09:15
    Nu har vi bokat resan, men hotellet är fortfarand inte klart.

Hjälp vi måste ju boka det (åker iofs först i april).

Vi hade först tänkt satsa på billigare boende (runt 1000:-/natt för dubbelrum) eftersom vi bara ska sova där. Bara dte såg rent ut och låg centralt.

Men nu när jag kollat runt så verkar det som en del hotell i den klassen faktiskt kan vara ganska sunkiga även om dte ser bra ut på bild. Min svåger rekommenderar Radisson hotell och dte ligger bra. Men kostar ca 1500:_/natten och då vi ska sova 5 nätter så blir det 7500:- för boendet istället för 5000:- och det kanske är värt det? Även om vi bara ska sova där och försäka vara i väg mesta dels av tiden så kanske det ändå känns skönt att ha ett fräscht hotell att återvänfa till. Det är ju inte så ofta man gör en sån här resa...

Vad tycker ni?
    Tar fortfarande gärna emot massa hotell tips.

• Svar på tråden Bra hotell i New York
  • MoonFlight

Vi har bott på Waldorf Astoria och rekommenderar det varmt. Vi fick jättebra pris då vi beställde så tidigt.
    Genom resebyrån vi bokade på hamnade vi på ett annat hotell som låg mitt emot Madison S Garden och det var inte direkt någon höjdare men men. Tror det hette någonting som Pensylvania eller något sådant.

• sarah
    MoonFlight skrev 2008-11-09 21:57:33 följande:
    Vi har bott på Waldorf Astoria och rekommenderar det varmt. Vi fick jättebra pris då vi beställde så tidigt. Genom resebyrån vi bokade på hamnade vi på ett annat hotell som låg mitt emot Madison S Garden och det var inte direkt någon höjdare men men. Tror det hette någonting som Pensylvania eller något sådant.
    Det var jätte fint men DYRT. Över 3000:- natten. Eller har jag kollat fel?

Vill gärna ha mer tips på BILLIGA men bra hotell. Vi vill som sagt inte lägga massa pengar på boende.
  • sweetpea

Det där med billigt och bra är lite knepigt i NYC. Och måste ni verkligen ha hotellfrukost? Det finns ju ställen som serverar alla sorters frukost i varenda gathörn.

Första gången vi var i NYC bodde vi på Big Apple Hostel, precis vid Times Square. Eget fräscht dubbelrum med dusch och toa i korridioren. Typ 800 kronor natten. Billigare än så är nog svårt att hitta.

I somras hyrde vi en lägenhet i en månad, men vi hade vänner på besök som bodde på Washington Square Hotel i Greenwich Village. Trevligare kvarter, tycker jag, men det kostade nog närmare 2000 kronor natten för ett väldigt basic hotell. God frukost var det visst, dock.

• sarah
    sweetpea skrev 2008-11-10 07:25:59 följande:
    Det där med billigt och bra är lite knepigt i NYC. Och måste ni verkligen ha hotellfrukost? Det finns ju ställen som serverar alla sorters frukost i varenda gathörn.Första gången vi var i NYC bodde vi på Big Apple Hostel, precis vid Times Square. Eget fräscht dubbelrum med dusch och toa i korridioren. Typ 800 kronor natten. Billigare än så är nog svårt att hitta.I somras hyrde vi en lägenhet i en månad, men vi hade vänner på besök som bodde på Washington Square Hotel i Greenwich Village. Trevligare kvarter, tycker jag, men det kostade nog närmare 2000 kronor natten för ett väldigt basic hotell. God frukost var det visst, dock.
    Nej vi måste faktiskt inte ha hotellfrukost. Det kändes smidigare men det spelar ingen större roll. När bodde ni på Big Apple Hostel? Jag är väldigt disorienterad när det gäller NY men ungefär vart ligger det (times square) vad ligger i närheten?
  • Kagi

Jag bodde på www.broadwayplazahotel.com/ för några år sedan. Det verkar kosta lite mer nu - har för mig vi hittade något specialerbjudande där rummen kostade ca 100 dollar. Hotellet ligger ganska nära Empire State Building. Kanske något att hålla koll på - om de har nya erbjudanden...

Man kan ju säga att det inte finns några billiga hotell i New York, med vanliga mått mätt. Jag bodde med min man på ett lite dyrare hotell en gång, och ändå var rummet jättelitet, och det var ingen särskild lyx. Manhattan är trångt, helt enkelt!

Jag vet att man kan bo billigare på Jersey-sidan, men det har jag inte provat på. Då får man ju resa lite med tåg när man ska till Manhattan.

• Kagi

Frukost ingår på Broadway Plaza. Men observera att "continental breakfast" innebär bagels och muffins med enklare pålägg (typ cream cheese och sylt) och kaffe. Inte den stora hotellfrukost vi är vana vid i Sverige.

• sweetpea

timessquare.nyctourist.com

Butiker och restauranger är öppna till två på natten och det finns massor att titta på. Broadway korsar Time Square och de stora musikalteatrarna ligger i närheten. Du bor med gångavstånd till Central Park och alla andra förströelser i Midtown - 5th avenue, Radio City Music Hall, Rockefeller Center, Grand Central Station. Några kvarter söderut ligger Empire state building.

Mycket av det mysiga kvällslivet finns längre söderut, i Chelsea och Greenwich Village, men dit är det lätt att ta sig på kvällen med tunnelbana eller taxi.

Times Square är ett grymt läge för förstagångsbesökaren i NYC, tycker jag, Åker man tillbaka kan man bo någon annastans, men Times Square är så mycket New York. Vi bodde där 2005 och kom fram sent på kvällen. Vi ställde in våra väskor på rummet och gick rakt ut på Times Square - vilken känsla! Det glömmer jag aldrig.

• sweetpea

Oj - jag råkade radera första halvan av mitt inlägg.

Jag skrev att Times square ligger mitt i Midtown på Manhattan, mellan 40:e och 47:e gatan, typ. Det är inget torg, utan en gatukorsning, men den är så upplyst av neonskyltar att det aldrig blir mörkt, och det är alltid full fart. Du har säkert sett det på tv och film. MTV har bland annat en studio med fönster ut mot Times Square, där de ofta intervjuar kändisar, och man kan se folk stå på gatan utanför.

• sarah

Nu har vi bokat resan, men hotellet är fortfarand inte klart.

Hjälp vi måste ju boka det (åker iofs först i april).

Vi hade först tänkt satsa på billigare boende (runt 1000:-/natt för dubbelrum) eftersom vi bara ska sova där. Bara dte såg rent ut och låg centralt.

Men nu när jag kollat runt så verkar det som en del hotell i den klassen faktiskt kan vara ganska sunkiga även om dte ser bra ut på bild. Min svåger rekommenderar Radisson hotell och dte ligger bra. Men kostar ca 1500:_/natten och då vi ska sova 5 nätter så blir det 7500:- för boendet istället för 5000:- och det kanske är värt det? Även om vi bara ska sova där och försäka vara i väg mesta dels av tiden så kanske det ändå känns skönt att ha ett fräscht hotell att återvänfa till. Det är ju inte så ofta man gör en sån här resa...

Vad tycker ni?
    Tar fortfarande gärna emot massa hotell tips.

• emla8282

Jag har bott på Super8 på manhattan! Det var ett helt okej hotell/motell för vad jag mmindes för några år sen vara det billigaste jag hittade. Det ligger på 46:e gatan mellan 5:e och 6:e Avenyn. Försökte gå in på deras hemsida för att kolla vad priserna ligger på nu men jag fick inte fram nåt. Du kan ju pröva själv! (om lämken fungerar)

www.super8.com/Super8/control/Booking/check_avail%3A%2F%2Fwww.super8.com%2FSuper8%2Fcontrol%2FBooking%2Fmodify_dates%3Fid%3D14143%26propBrandId%3DSE%26variant%3D&checkInDate=01%2F22&checkOutDate=01%2F23&numberRooms=1&numberAdults=2&numberBigChildren=0&numberChildren=0&rate=000&promotionCode=&corporateCode=&iataNumber=&id=14143&propBrandId=SE

• Pshevil

Kolla in www.tripadvisor.com, där kan du få tips om hotell och de är betygsatta

Vi bodde på Beekman hotel vid FN-skrapan senast. Var enkelt men rent, vet inte riktigt vad det kostade. Tyckte dock att det låg lite väl off och nästa gång skulle jag nog bo i Greenwich Village, vilket var ett trevligt område.

• evaoregon

För $ 121 (1000 kr) så är det nästan omöjligt att hitta ett vettigt hotell i NYC. Jag skulle leta hotell på tripadvisor (sök på tripadvisor) där man kan läsa en massa omdömen om nästan alla hotell i NYC. Om jag hittade något som fått hyfsat betyg där och som inte var jättedyrt så skulle jag välja det. Men jag tror nog att du får räkna med att betala mer än 1000 kr för hotellet om dollarn inte går ner jättemycket framöver.

• evaoregon

emla, super 8 finns inte längre på Manhattan utan det hotell där du bodde ingår inte längre i Super 8 kedjan utan har renoverats och heter nu The hotel at times square. Kostar cirka $ 250 per natt plus hotellskatt.

• helenandersson

jag bodde pa Intercontinental Hotel i NYC det ligger bredvid Waldorf Astoria Hotel. Kommer inte ihog vad jag betalade men jag har vanner inom hotell branchen sa far det oftast lite billigare for de kan ge dig deras Friends & Family discount sa om du kanner nagon som arbetar pa nagon hotell Kedja sa kan de kanske hjalpa dig med priset lite?

Lycka till.

• Panna82

Vi bodde på ett billigt, väldigt enkelt vandrarhem på 86:e gatan. Vi ville verkligen inte lägga mycket pengar på boendet. Vi betalade 4500:- för sju nätter. Frukost åt vi på ett mysigt ställe på Broadway.
    Det tog knappt fem minuter med t-banan till Times Square.

Svar på tråden Bra hotell i New York