Bra hotell i New York
Vi har bokat fly till New York till våren och letar nu bra hotell att bo på. Vi vill inte lägga mycket pengar på just boendet då vi knappt kommer vara där. Det viktigaste är att det ligger bra och centralt. Självklart vill vi ha ett fräscht och rent hotell men okej hotell frukost.
Svårt att veta vad som är bra då allt ser bra ut på bild och hemsidor men förmodligen värre i verkligheten.
Därför efterlyser jag nu tips på något trevligt hotell som ni kan rekommendera! Massa tips!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-30 09:15
Nu har vi bokat resan, men hotellet är fortfarand inte klart.
Hjälp vi måste ju boka det (åker iofs först i april).
Vi hade först tänkt satsa på billigare boende (runt 1000:-/natt för dubbelrum) eftersom vi bara ska sova där. Bara dte såg rent ut och låg centralt.
Men nu när jag kollat runt så verkar det som en del hotell i den klassen faktiskt kan vara ganska sunkiga även om dte ser bra ut på bild. Min svåger rekommenderar Radisson hotell och dte ligger bra. Men kostar ca 1500:_/natten och då vi ska sova 5 nätter så blir det 7500:- för boendet istället för 5000:- och det kanske är värt det? Även om vi bara ska sova där och försäka vara i väg mesta dels av tiden så kanske det ändå känns skönt att ha ett fräscht hotell att återvänfa till. Det är ju inte så ofta man gör en sån här resa...
Vad tycker ni?
Tar fortfarande gärna emot massa hotell tips.