• Alicia82

ang. urinvägsinfektion hjälp mig snälla!

har nu gjort 5 tester dem senaste dagarna (när man pinkar i en mugg...a..ni vet!) har lagt märke till att urinen är grumlig (oavsett om urinen är koncentrerad eller inte...)
    har för mig att det är ett tecken på urinvägsinfektion *??????* det gör dock inte ont att kissa..... vad säger ni?

• Svar på tråden ang. urinvägsinfektion hjälp mig snälla!
  • UBJ

Vet inte vad gäller grumlighet, men en urinvägsinfektion ger sveda och det gör j-ligt ont att kissa. Är du orolig - ring din vårdcentral!

• mmonika77

Kisset beror ju på vad du ätit och druckit också.

• Elinmamma

Vad har du gjort för tester? Om man är gravid kan urinen ibland bli grumlig. Om du är orolig prata med BM så kan de göra ett snabbtest för att se om det finns något i din urin. Själv kände jag inte av något och urinen var klar men jag fick ändå äta medicin en vecka.

• Lillbubba

Jag har haft jäkligt mycket problem med urinvägsinfektioner i mina dag. Legat på sjukhus för det satt sig i njurarna och sånt... Jag känner inte av när jag får en lättare infektion längre.. därför gör jag ett hemma test ca 1 gång i månaden. Testen kan man köpa på apoteket. 10 Stickor som heter NITUR-TEST. Funkar strålande!

• Alicia82

tack för svaren! kom på att jag skulle ringa BM för att få en inskrivningstid också!

• firhilwen

Har tidigare hört att det kan vara äggvita som gör urinet grumligt. Frågade min BM och hon menade att det kunde bero på flytningar att urinet grumlas...

Men du bör ju helst prata med din BM! Tror dock inte att du behöver oroa dig för UVI...

• hanu01s

Det gjorde alldrig ont för mig! Så dte är inte alltid har man tydliga symptomer! Gå till din BM om du är orolig!

Svar på tråden ang. urinvägsinfektion hjälp mig snälla!