• Anonym (Vera)

Är jag den ända som bryr mig om att om man bestämt träff så håller man det?

Jag blir så trött på dessa sk vänner som man bestämmer träff med och så kommer alla möjliga små obetydliga hinder upp. Tex så skulle ett par vänner till oss komma på middag i går men de ställde in pga att mannen hade huvudvärk. Det har jag också haft men då tar jag en ipren och går ändå. Tycker det är skitdålig stil när den man ska till stått och lagat middag så skiter man i att komma.

I morgon skulle jag träffa en annan mamma så våra barn kunde leka men fick precis ett sms om att de tyvärr inte hinner för hon måste städa och tvätta. Ursäkta? det får man väll göra före eller efter . Så sjukt dålig stil, kommer aldrig träffa den mamman igen.

I dag skulle en kompis kommit över på kaffe men hon ställde in pga att hon kände sig hängig.

Alltså man kan ju tänka på den man ställer in med också. jag kunde ha gjort nåt annat dessa dagar men nu är de helt förstörda för mig. Och min stackars son blir ju ledsen.

Arg. Hur får man vänner som inte sviker?

• Svar på tråden Är jag den ända som bryr mig om att om man bestämt träff så håller man det?
  • Anonym (men)

men alltså ibland kommer ju andra saker ivägen. du får inte ta det så hårt.
    ont i huvudet kan ju vara väldigt jobbigt att ha om man får svår huvudvärk. det är inte så lätt alla gånger, men jag tycker inte du ska bli sur för att alla du hade bestämt med ställer in.
    visst lagar man mat så är de ju så att man borde ringa innan dem börjar med maten iaf, typ på förmiddan... ja så tycker jag iaf.

• YoCheri

Tråkigt att du känner så. Jag försöker se det från ett lite annatn håll. Huvudvärk kan vara överjävlig för vissa. Sen kanske det bara var en ursäkt för istället har det paret bråkat hela dagen och har en kris.

Mamman kanske verkligen städade och tvättade efter sitt barn som blivit sjukt. Det är långt ifrån alla som "erkänner" magsjuka.
    Din kompis kände sig säkert hängig och la sig säkert under en filt för att få känna sig miserabel i fred.. så är det bara och nu blev det oturligt nog när du hade behövt henne.
    Ang maten, det bästa hade varit om dom sagt till i tid. Visst ringde du runt till någon annan och bad dom komma istället? (givetvis sagt att gästerna avbokat och du blev stående med 2 portioner läcker mat över.. )
    Har lärt mig att inte säga till fyraåringen att hennes favoriter skall komma på besök. Inte iaf förrän vi säkert vet det för att hon skall slippa bli besviken om dom inte kommer. 
    Hoppas det går bättre gång du bokar in nånting!
  • Anonym (sandra)

Jag hatar också när folk ställer in, men ibland måste man. Jag har själv migrän ganska ofta, och det kan komma oväntat och en ipren hjälper inte då vill jag lova utan det är sängen som gäller.

Sen tycker jag att man ska ha BRA skäl för att avboka i sista minuten. Alltså att man blir akut sjuk eller något händer. Men att avboka sent för att man ska städa eller för att man är lite trött och seg, ja då blir jag förbannad.

• snapdragon

personligen så skulle jag inte vilja att en kompis till mig kom över om h*n inte kände för det, oavsett anledning, då ser jag hellre att vi tar det någon annan gång.

och jag skulle aldrig behålla en människa i mitt liv som ser det som min plikt att umgås med henne oavsett mående, man måste kunna boka om saker man planerat .

• Anonym (99)

Så där kan jag också känna ibland.
    Jag tror att det känns extra jobbigt just nu för att så många har ställt in på samma gång.
    Men jag håller helt med dej, visst kan saker komma ivägen ibland. Jag tycker att det har mycket med at göra hur man ställer in.
    Är personen lite nonshi och bara säger "måste tvärr ställa in för xx" så är det inget kul men märker man att dom värkligen tycker att det är pinsamt och ber om ursäkt flera gånger så kan det vara ok.
    Jag gör som så nu att jag berättar aldrig för barnen om vi ska göra något förräns några timmar innan, lättast så.

• Spicy woman

Inte går jag och hälsar på vänner om jag känner mig hängig och inte är det någon som gnällt om det. Sen om min son blir hängig och sjuk. Då är jag hemma med honom.

• Anonym (sandra)

Ni som tycker det är ok att ändra planer, menar ni att det är ok även om det är i sista minut så att säga? Jag tycker absolut man kan avboka tex dagen innan, men sena avbokningar, dvs samma dag, någon timme innan man ska träffas, ja det är bara ohyffsat om man inte har bra skäl.

• snapdragon

sen kan jag också tycka att blir man sur för att ens kompis ställer in på grund av huvudvärk/känner sig krasslig eller liknande, och tycker att personen kunde tagit en ipren och kommit ändå, så har man inte sin väns bästa i åtanke utan vill bara ha dit denne för sin egens skull, och det tycker jag är ett rätt snett sätt att se på vänskap.

• mmelody

Har varit med om de där, kan säga att det är grymt irriterande, och den främsta, som alltid gjorde så, har jag ej kontakt med nu.

• Spicy woman
    Anonym (sandra) skrev 2008-11-09 23:21:09 följande:
    Ni som tycker det är ok att ändra planer, menar ni att det är ok även om det är i sista minut så att säga? Jag tycker absolut man kan avboka tex dagen innan, men sena avbokningar, dvs samma dag, någon timme innan man ska träffas, ja det är bara ohyffsat om man inte har bra skäl.
    Är magsjuka ett bra skäl att inte komma. För det kan man ju bara få huxflux.
  • snapdragon

beror väl på vad det är man ska göra?
    känner jag mig kass en liten stund innan jag ska träffa dig för en fika eller liknande så ställer jag in, ska till något rätt allvarligt för att jag ska åka trots att jag inte mår bra/vill/orkar.
    jag tycker inte jag är SKYLDIG att umgås med folk.

Anonym (sandra) skrev 2008-11-09 23:21:09 följande:

• Anonym (sandra)
    snapdragon skrev 2008-11-09 23:25:05 följande:
    beror väl på vad det är man ska göra? känner jag mig kass en liten stund innan jag ska träffa dig för en fika eller liknande så ställer jag in, ska till något rätt allvarligt för att jag ska åka trots att jag inte mår bra/vill/orkar. jag tycker inte jag är SKYLDIG att umgås med folk. Anonym (sandra) skrev 2008-11-09 23:21:09 följande:
    Nej det är klart att man inte har någon skyldighet, men när det gäller aktiviteter som kanske kräver en del planering så tycker jag det är respektlöst mot den andra personen att ställa in bara för man inte längre känner för det.
  • snapdragon

ja det kan ju tyckas, men om man inte känner för det eftersom man inte mår bra?
    vad för sjukt egoistisk människa kräver att en vän åker ut på planerad aktivitet trots att h*n inte mår bra?

Anonym (sandra) skrev 2008-11-09 23:26:46 följande:

Nej det är klart att man inte har någon skyldighet, men när det gäller aktiviteter som kanske kräver en del planering så tycker jag det är respektlöst mot den andra personen att ställa in bara för man inte längre känner för det.
  • Anonym (sandra)
    snapdragon skrev 2008-11-09 23:28:54 följande:
    ja det kan ju tyckas, men om man inte känner för det eftersom man inte mår bra? vad för sjukt egoistisk människa kräver att en vän åker ut på planerad aktivitet trots att h*n inte mår bra? Anonym (sandra) skrev 2008-11-09 23:26:46 följande:
    Som sagt, är man sjuk eller kanske har haft ett stort bråk som man mår dåligt över tex, så är det såklart förståeligt. Men när man bara "inte känner för det mer" så känns det som en lam ursäkt.
  • snapdragon

jag förstår inte varför man ens VILL gå ut på sagda aktivitet med någon som inte känner för det?

Anonym (sandra) skrev 2008-11-09 23:32:17 följande:

Som sagt, är man sjuk eller kanske har haft ett stort bråk som man mår dåligt över tex, så är det såklart förståeligt. Men när man bara "inte känner för det mer" så känns det som en lam ursäkt.
  • Anonym (sandra)
    snapdragon skrev 2008-11-09 23:33:12 följande:
    jag förstår inte varför man ens VILL gå ut på sagda aktivitet med någon som inte känner för det? Anonym (sandra) skrev 2008-11-09 23:32:17 följande:
    Men kan du inte se hur irriterande det är för personen som kanske gjort sig i ordning inför träffen, kanske fixat barnvakt och avböjt andra planer för att träffa sin vän och sen står där ensam i slutändan bara för vännen inte känner för det mer och inte kommer på det förrän kanske 1timme innan?

Jag känner ofta att jag kanske hellre stannat hemma men jag tvingar iväg mig själv för jag inte vill vara så taskig mot min vän, och jag anstränger mig för att ha en bra tid tillsammans, och väl där brukar jag ha kul iallafall.
  • Anonym (Me too)

Jag är själv ganska irriterad på en vän just nu.
    Vi bokade in en ålandsresa i jan, fixade barnvakt och så. Ville ha det klart innan jag jag sa ja till den.
    Så ringer hon nåra veckor senare och säger ne jag måste ställa in den resan för jag och min sambo har bokat in en resa utomlands.
    Då hade vi pratat en massa om ålandsbåten och hur kul vi skulle ha osv.
    Dom bokade dessutom efter att vi hade gjort det.
    reflekterade inte så mkt över det då....

Så ställde hon in våran träff helgen som kommer nu. Den hade vi bokat in för länge sedan. Hon kan komma en annan helg säger hon.

Så ställde hon in Ikea med i slutet på månaden oxå planmerat sedan en tid tillbaka.

Hon har ställt in allt som vi planerat in....
    Känns som det kan kvitta att planera in andra träffar. Känns inte alls som hon vill träffa mig längre eftersom hon ställer in allt. Så känner mig lite små irriterad eftersom hon ställer in precis allt. att man ställer in nån sak kan man gå med på men inte allt....

Förstår dig ts helt och hållet

• Anonym

kan ju säga att när jag får ont i huvudet så hjälper det inte med och ta en ipren!

Svar på tråden Är jag den ända som bryr mig om att om man bestämt träff så håller man det?