• ingelaS

Stämmer detta för dig?

Jag hade en hemsk förlossnign med min dotter, nu 4månader senare går jag på samtal på specmödra.
    De har hjälpt mig oerhört mycket, men hon sa nått som fick mig och börja tänka på dom som just har enorm förlossningsrädsla...
    De är oftast inte smärtan dom är rädd för utan för att inte bli delaktiv och att folk inte ska lyssna på en under förlossningen...stämmer de tycker du?

• Svar på tråden Stämmer detta för dig?
  • ingelaS

jag är livrädd inför nästa förlossning, under min förlossning lyssnade barnmorskorna inte alls på mig och hur jag kände, inte enns min kille fick de stöd och svar på dom frågor han ville, både han och jag kände oss väldigt utsatta..där av samtalen nu på specmödra.
    smärtan kan man som sagt inte göra så mycket åt än å ta den smärtlindring som erbjuds, men att var i de stadiet och känna sig så hjälplös och omringad av människor som inte bryr sig alls, och inte alls är där för mitt bästa...DE skrämmer mig...

• ingelaS
    Lonicera skrev 2008-12-12 19:43:52 följande:
    För min del struntar jag totalt i smärtan. Jag kommer ihåg att den var vidrig, men det är inget jag är rädd för. Jag är rädd för att personalen ska klanta sig så att barnet eller jag skadas och får bestående men. Innan jag födde barn hade jag ingen aning om hur mycket dåligt som kan hända på kort tid vid en förlossning. Jag trodde också att ett sjukhus hade bra rutiner så att man kunde känna sig trygg där.
    exakt så känner jag också, jag trodde att man kunde känna sig trygg och att inget kunde hända....men som du skrev...efter en förlossning vet man hur fel och illa de kan gå, öven om de kanske inte gjorde de den här gången....
Svar på tråden Stämmer detta för dig?