• Anonym (frysa in)

Ska man laga mat till barnvakten?

Farmor och farfar ska sitta barnvakt till våra 1åriga tvillingar och vår 4åriga son från Fredag middag till Lördag eftermiddag. (Vi ska på bröllop)¨

Min fråga är, ska jag laga mat åt dom som dom bara kan värma eller ska jag bara se till att det finns mat i frysen/kylen?

Har ju helst ingen större lust att stå och laga mat kvällen innan men tycker majoriteten det så gör jag det.

Ska kanakse säga att min sväror är helt värdelös i köket, öppnar helst bara en burk med någon sås.

• Svar på tråden Ska man laga mat till barnvakten?
  • miss nöjd

köp en fryst lasagne eller dyl. Så kan de stoppa in i ugnen bara?

• Mia3

Jag skulle då inte tveka om att dom självklart skulle äta hemma hos oss då! Men om jag lagar eller dom själva är vilket som

• Lykiska

Om barnvakten skulle vara hemma hos oss så skulle jag se till att det fanns mat att äta. Det är ett tufft jobb att ha hand om barn, särskilt när man inte är van vid att ha det så varje dag. När vi har barnvakt underlättar jag så mycket som möjligt för dem, så att de kan umgås med barnen istället. Skulle förmodligen göra nåt enkelt som köttfärssås så de kan koka spaghetti, eller liknande.

Men kan du inte fråga dem? De kanske redan har funderat på hur de ska göra...

• Anonym

det räcker väl med att det finns mat i kylen.....det borde dom väl kunna lösa själva!!! Nä, ingen färdig mat, det är ju vuxna människor!!

• solfrost

Jag hade sett til att det fanns mat som de bara kunde värma, antar att de inte är så vana att ta hand om 3 barn OCH laga mat längre;)
    Plus att de kan ägna sig helhjärtat åt barnen.

• Anonym (frysa in)

Så tycker jag också lite, fast jag tror att dom skulle uppskatta det!
    Det kanske blir lite köttfärs i frysen trots allt. Man måsre ju vara mån om sina nära och kära, plus man vet ju aldrig när vi behöver barnvakt igen

Anonym skrev 2008-11-10 10:37:33 följande:
    det räcker väl med att det finns mat i kylen.....det borde dom väl kunna lösa själva!!! Nä, ingen färdig mat, det är ju vuxna människor!!
  • Anonym

Du kan väl fråga dom om du är osäker?

Om du inte vill fråga så köp hem någon frysmat som bara är att ställa i ugnen, så behöver du inte laga något åt dom men det är ändå väldigt enkelt för dom att få till middag och inget som behöver passas vid spisen (kan ju vara skönt när man har småbarn omkring sig tycker jag själv, kanske ännu hellre om man inte är van).
    Finns ju lasagne, olika fiskgratänger och annat smått o gott.

• Lizzyy

Jag skulle ha frågat dom, hur de ville ha det. Det är ju endå de som ska sitta barnvakt, om jag är barnvakt så vill man ju komma till ett hem som är lite förberett & upp strukturerat.. Blir liksom lite roligare då, och man känner sig lite mer välkommen,,,

Ha så skoj på bröllopet!

• after eight

Jag brukar ibland laga till mat, ibland se till att det finns ingredienser och säga vad de kan laga. Men det ska ju vara nåt som inte tar så lång tid att laga.

Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • miss nöjd

säg åt dem att ringa efter pizza :)

Svar på tråden Ska man laga mat till barnvakten?