• längtar hoppas

Babyvakt (vilken ska jag köpa?)

Hej tänkte be om lite råd :) Har tänkt önska mig en Babyvakt i julklapp & ska redan nu ha bestämmt vad jag önskar... tänkte inte ta en så dyr variant utan funderar på Philips SCD361, Topcom babytalker 1010 eller Doro BM46, är det någon som har någon erfarenhet & kan rekomendera någon bra? Ett måste är att man kan ha batteri även i babydelen så den kan ligga i barnvagen.

Hoppas någon kan hjälpa mig :)

• Svar på tråden Babyvakt (vilken ska jag köpa?)
  • Emelianfian

Har ingen erfarenhet av dom du nämnt men har en från IKEA och tycker den är jättebra. batteri i båda enheterna. billig och bra.

• engla maria

Hej
    Jag har padwico och är jättenöjd. den passar bra för oss då den är smidig och den har lång batteritid på båda enheterna. Vi hade en philips först men den drog så mycket batterier på babyenheten och den gick inte att driva på uppladdningsbara batterier. till mig sa de att batterierna i barnenheten var endast till för att driva enheten vid strömavbrott men inte till vardags.
    Lycka till!

• längtar hoppas

tack för svaren :) Ska kolla den på Ikea också men utesluter Philips då, irriterande om det är så dålig batteritid! Ska kolla mer på Padwicon lät ju väldigt bra :)

• Emelianfian

vi har uppladdningsbara i våran och funkar super. den kostar 449kr om man ibnte är medlem är man det så kostar den bara 249kr :)

• längtar hoppas

Oj det var billigt!!! Sambon som är tekniknörd vill helst ha med monitor men det finns väl ingen anledning att ha?

Padwicon verkar ha fått bra resultat i tidigare tester men de tester jag hittat har varit på tidigare modeller.

• Alexi

vi har köpt Padwico 938, men bebisen har inte kommit än så vi vet inte hur den är. dock har jag hört från flera håll om föräldrar som är väldigt nöjda med Padvico.
    En butik som säljer barnprylar sa att de slutat med philips babyvakter då det varit så mycket reklamatationer på dem.

• längtar hoppas

Tack Alexi, lutade nog mest år den, då kan jag släppa Philips helt! Padwicon verkar fått väldigt bra kritik :)

• Twinn

Om ni vill ha en med bild kan ni ju titta på denna: www.bioljud.se/product_info.php&products_id=131

Bild klockrent när de blivit lite äldre... då ser man ju om det är panik eller bus & lek!

• längtar hoppas

Tack för alla tips då ska jag ta & kolla upp dessa också :) Blir ett svårt val det här.

• fotbollstjejen

Min sambo tycker vi ska ha en med monitor så vi kan se bebisen också. Verkar inte som så många är inne på den linjen här.

• DorisB

fotbollstjejen - killar brukar vara lite mer teknikfixerade Själv tycker jag det är positivt att de är intresserade - oavsett anledning!

(Min man är väldigt engagerad, bara i helt andra saker än mig )

• fotbollstjejen

DorisB - min kille är väldigt glad i tekniska prylar så det kan säkert vara så som du säger. Han säkert lite engagerad i dig också!

• längtar hoppas

Min sambo tycker också att vi MÅSTE köpa en med bild men känns lite onödigt dyra kan jag tycka så får nog bli en utan :) Han köper så mkt andra dyra saker så inge synd om honom....

• DorisB

Haha, just nu får min mage ganska mycket uppmärksamhet (Menade att min man funderar på saker som jag inte tänker på rörande bebisen - man har ju "specialintressen".)

• MajaK

Vi har haft stora problem med Padwico, två olika modeller. Skulle aldrig köpa en sådan igen! Batterier som laddat ut snabbt, glapp så att de har stängt av sig själva osv.

• NathalieAndersson

Ja köpte min från ellos, kidzzz.
    Den har funkat bra, uppladdningbara batteriet till föräldraenhetn följde med och dom håller länge.

Inga störningar eller nåt sånt på den heller

*¨`·» Liam 060228 *¨`·» Neo 080722 (anderssonnatalie.blogg.se)
  • Spädis08

Har köpt Topcoms på Jula, jättenöjd! Fick dessutom bäst i test (kolla Testfakta.se) och var billig! Min erfarenhet av de med monitor är att det lättare går sönder (ju mer teknik desto mer som kan strula)... Priserna på samma produkt skiljer sig rätt mycket åt, så gå in och kolla på Prisjakt eller liknande!

• längtar hoppas

Det var verkligen inte lätt det här :) Tyckte att Padwicon lät väldigt bra men inge vidare om det varit strul med 2 olika modeller av det märket....

Svar på tråden Babyvakt (vilken ska jag köpa?)