Favoritfisken som dina barn älskar??!!
Skulle vilja ha recept på de fiskrecept som dina barn äääälskar att äta...
Skulle vilja ha recept på de fiskrecept som dina barn äääälskar att äta...
Mina barn (och deras kompisar som ätit här) älskar ugnsbakad lax. Jag bara kryddar laxfiléer med salt, peppar, nån ört och kanske lite citron och kör den i ugnen till ca 55 grader.
De äääälskar även fiskbullar på burk...
Fiskpinnar?
Min dotter gillar lax i alla former.
lax, fiskpinnar o crispies..
Fiskbullar i currysås
*en gul lök
*ett syrligt äpple
*en röd och en grön paprika
*en burk fiskbullar i buljong
*ca 1 tsk curry (lite efter smak så där...)
*salt, peppar
*mellangrädde 2 dl
hacka och stek löken i lite olivolja.
skala äpplet och skär i bitar
skär paprikan i bitar
blanda ned äpple och paprikan med löken
ha i curryn och fiskbullarna
häll på mellangrädden och låt koka i några minuter
smaka av med salt och peppar
Servera till matvete eller ris! Samt en kålsallad
Panerade Pangusifleér med potatis och remouladsås älskar dom
Även ugnsstekt Hoki med äggsås och potatis. Hokin lägger jag bara i ugnssäker form med smör, krydda med örtsalt och citronpeppar och pressa över lime eller citron.
Ugnsstekt lax älskar dom också, bara krydda med liknande kryddor som Hokin och ha på dill
Lax älskar barnen, fast man får inte säga att det är lax för då äter den äldsta inte. Man måste kalla det för alva-fisk
Laxfilé grillad i grillpanna. Lite citronpeppar (eller peppar, salt och citron om man inte känner för glutamat) på. Serverat med kokt potatis, broccoli och hollandaisesås äter t.o.m. den kinkiga 9-åringen.
Kokt lax utan kryddor.
Jag varvar oftast mellan tre fiskrätter.
Stekt lax (antingen i ugn eller stekpanna) med bara lite salt och citron. Till det har jag avocado och ibland en kall röra av gräddfil eller creme fraiche och kryddor.
Panerad havsmal (pangasius). Samma tillbehör som ovan.
Eller så tar jag ett par havsmalsfiléer, delar dem på längden och rullar ihop till små rullar (dottern kallaer dem "blommor") som placeras i en form. Gör en sås med fiskbuljong, creme fraiche eller grädde och häller över fisken. Ställ in i ugnen tills fisken är genomstekt.
Dottern älskar alla dessa varianter.
Fiskpinnar eller fiskbullar finns sällan hemma.
Det här är dotterns absoluta favorit
http://www3.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=15771
mina barn gillar cowboyfisk
torskblock, salta o peppra lite
ett paket creme fraiche
ca 5-6 msk tacokrydda
ca 1 dl prästost
blanda detta till en röra och bred över fisken och in i ugnen, 225grader i ca 30 min beroende på om fisken är fryst eller tinad.
servera med ris o grönsaker... toppengott!