• Zeen

-- Skellefteå nr.15 --

Madigan: Jag antar att det är en garderob som det står L på? Det betyder linneskåp, alltså typ samma som garderob.. Skillnaden är väl att i linneskåp finns det med säkerhet hyllor vilket det inte alltid gör i garderober.

• Zeen

Grattis trollmamma! Var det barnmorska du ville bli eller?

• Zeen

Madigan: Varför fick hon gå hungrig? Det är väl bara att hämta ny mat?!
    Sedan kan jag tycka att det är hela situationen är illa, mobbning ska förebyggas och förekommer mobbning så ska man ta i med "hårdhandskarna".. Möten med föräldrar osv, tror knappast kvarsittning i sig gör någon större skillnad.

• Zeen

Madigan: Så HEMSKT rent ut sagt. Du borde ta ett snack med den där läraren, så gör man bara inte. Det vore ju typ som att jag skulle säga till något barn på "min" förskola; nej nej, det blir ingen ny mat efter att tallriken råkade ramla i golvet. INGEN ska behöva gå hungrig i dagens skola/barnomsorg.

• Zeen

Madigan - Finns ett ur-och-skur i Ske-hamn och till hösten (?) även ett i Byske.

• Zeen

Annaluskan: Jag HADE iaf två av de där böckerna men jag har redan sält mycket av min gamla studentlitteratur.. tyvärr! Men ett tips är ju att låna på Skeribi eller på Stadsbiblioteket, av erfarenhet vet jag att de har de flesta av böckerna du räknade upp. Skeribi har dessutom referensexemplar av samtlig studentlitteratur så då kan man sitta och läsa/använda litteraturen där även om låne-exemplaren är utlånade.

• Zeen

Annaluskan: Ja, de ordnar de böcker som inte finns tillgängliga om det är en kurs som du ska läsa. Men som Malle sa är det bara att gå in där och säga att du vill ha lånekort så kan de hjälpa dig, de är jättetrevliga! Kolla även Stadsbiblioteket, de har väldigt mycket med. Och varsågod!

Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --